• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Berekening jaarlijks oplopende indexatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

GerardHdorp

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2008
Ik kom er niet uit...
Ik heb een vaste indexatie van 2.5% (celwaarde). Ik leg een bedrag in van €800 (celwaarde). In 2012 heb ik €820, in 2013 heb ik €840,50, in 2014 heb ik €861,51 etc. Zeer eenvoudige formule: €800*2,5% + €800. Kind kan de was doen, dus ik ook.
Het probleem is echter dat ik niet altijd wil en kan beschikken over het bedrag van het voorgaande jaar. Ik kan en wil alleen rekenen met €800 en de 2,5%.
Het is mij wel gelukt met een steeds langer worden formule waar ik na 5 jaar de kluts kwijt ben. Er moet een zeer eenvoudige formule zijn. Met "Rendement" lukt het mij niet, hoewel ik denk dat dit toch de juiste is.
Voor de duidelijkheid heb ik een Excel bestandje toegevoegd (Map1.xlsx).
Helluuuup!

Bijlagen

Thoralf, *snik*, dit is de oplossing. Dit werkt. Ik zie dat je zelfs twee oplossingen hebt ingevoerd. Bedankt! Ik ben weer gekalmeerd en kan rustig verder werken.

Gerard

Marcel, inderdaad, jouw formule werkt ook. Ik heb nu drie oplossingen...
Stoppen nu!
Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan