Berekening km-ers opdrachtknop vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Willem99

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2012
Hallo,

een tijdje geleden heb ik een mooie macro gevonden op deze site.
Hiermee bereken je de afstanden tussen bepaalde plaatsen mbv google maps.
Ik heb er een opdrachtknop op gezet, waarbij je met 1 druk op de knop de afstand berekend.
Het werkt allemaal prima.

Echter, het drukken op deze knop kan ook wel eens vergeten worden.
Als er dan voor een andere locatie is gekozen (dropdown, in tabblad aanvraag) dan staan de "oude" afstanden nog in de tabel.
Deze afstanden zijn gekoppeld aan een prijsberekening, en dus komt er geen juiste prijs uit.

Ik wil eigelijk dat de macro gaat werken wanneer ik de locatie wijzig.

Kan iemand me hierbij helpen, want de macro die achter de km-berekening hangt is nogal complex.

Alvast bedankt.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Je kunt er ook voor kiezen de oude berekening te wissen zodra er een nieuwe locatie gekozen wordt.

Hoewel je er niet snel tegenaan zult lopen moet je er rekening mee houden dat je de google functie om de berekening uit te voeren een maximaal aantal keren per dag uitgevoerd mag worden. wissen en de knop behouden voor berekening uitvoeren is misschien de betere optie.

Dit betekend dat je de ingevoerde plaatsnaam moet gaan vergelijken met de waarde die berekend wordt in tabblad KM - END_ADDRESS - cel G6.

Probleem hierbij is echter dat er soms een postcode voor de plaatsnaam kan staan (probeer maar een aantal plaatsnamen)
Je moet de waarde uit cel G6 dus eigelijk splitsen in 3 cellen (postcode, plaatsnaam en land).

Maar het is dus niet mogelijk, om de opdrachtknop weg te halen en automatisch te berekenen bij invoeren van een plaatsnaam??

ja, het kan met wat aanpassingen wel, maar kan problemen geven als je heel vaak wisselt van plaats (vooral kort na elkaar).

Overigens bereken je nu de grootcirkel etc. . De opgegeven link geeft echter ook de verwachte rijafstand centrum tot centrum ineens. Mogelijk heb je dat niet nodig, maar het kan dus wel (de afstand die google maps opgeeft als je bijvoorbeeld eindhoven - alkmaar invoert op google maps)

Zet onderstaande in de bladmodule van werkblad AANVRAAG.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Address = "$C$1" And Target <> vbNullString Then
        Knop3_Klikken
    End If
End Sub

Je code werkt prima.

Alleen zit ik nu met het volgende probleem.
Het bestand bestaat uit meerdere validatielijsten (deze lijsten hebben niets met de km-berekening te maken)
Wanneer ik deze lijsten leeg wil maken m.b.v. delete, dan geeft hij de volgende foutmelding:

Fout 13 Typen komen niet met elkaar overheen.

Druk ik op foutopsporing dan zegt hij dat er iets is met de regel:
Code:
  If Target.Address = "$C$1" And Target <> vbNullString Then

Weet jij hoe die foutmelding weg te werken is? Het rare is dat de melding niets doet aan de functionaliteit van de macro, deze werkt gewoon!!
Het is alleen vervelend dat er telkens een foutmelding word gegeven.

Laatst bewerkt:
Heb jouw voorbeeldbestand eens geprobeerd en kan zelfs de foutmelding niet genereren.
Plaats eens een bestand waarin je de foutmelding krijgt..

Zie hieronder voor mijn bestand:

Bekijk bijlage Test1.3.xlsm

Ik wil graag d.m.v. delete de blauwe cellen leeg kunnen maken.
Wanneer je meerdere cellen selecteert en deze vervolgens delete, dan geeft hij de foutmelding.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Count > 1 Then Exit Sub
    If Target.Address = "$C$2" And Target <> vbNullString Then
        Knop3_Klikken
    End If
End Sub

Super, zou je uit kunnen leggen wat je precies hebt gedaan? Dan leer ik er ook nog iets van;)

Vergelijk de codes uit post#5 en post#10 dan heb je je antwoord.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan