• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Berekening maken in een formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

allard1

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2006
Geachte kenners,

Zoals een aantal weten ben ik mij zeer aan het verdiepen in VBA. Nu ben ik wat aan het fröbelen met formulieren. Ik ben al een aantal uurtjes bezig om een berekening te maken op een formulier. Een eenvoudige berekening wel te verstaan. Nu is mijn vraag aan jullie de volgende.
Kun je überhaupt een berekening maken in Formulier (ik denk van wel aangzien je textboxen ook waardes kunt geven met If en Then). Waar ik niet achterkom is hoe ik de berekening maak. Ik heb de volgende code geprobeerd (ik moet er overigens wel bij zeggen dat ik deze heb gemaakt o.b.v. eigen idee.....en initiatief).

Code:
Private Sub uurloonbert1_Change()
uurloonbert1.Value = tijdbert.value * 50 
End Sub
Hij werkt niet dus hij zal wel fout zijn :o Maar goed een mens probeert vanalles en nog wat. Wie kan mij in een richting helpen.....

Groet,
Allard

Als het beide Textboxen zijn, dan denk ik sterk dat dit werkt:

Code:
uurloonbert1.Text = Val(tijdbert.Text) * 50 
End Sub

Als het beide Textboxen zijn, dan denk ik sterk dat dit werkt:

Code:
uurloonbert1.Text = Val(tijdbert.Text) * 50 
End Sub

Mega Honourable Senior Member!! Gefeliciteerd met deze promotie welke welverdiend is te noemen. :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:

Ik heb hem geprobeerd maar ik krijg hem niet aan de praat. Ik heb een aantal varianten getracht maar ....zonder resultaat...Ik heb maar eens een zipbestand bijgevoegd misschien dat dat zaken duidelijker maakt. Deze is even aangepast ten opzichte van de eerste. Mij lukt het niet. Maar misschien wil ik wel koffiezetten met excel en moet ik gewoon accepteren dat het niet kan:D

Bijlagen

Het is

Code:
Private Sub aantaluren1_Change()

:rolleyes: ;)

:D Je hebt gelijk (hoe kan het ook anders), maar even een vraag hieromtrent. Is het de bedoeling dat je in de cel waar in je een aantal vult verwijst naar de uitkomst van een "uitkomstcel" en dat je dit niet in de uitkomstcel zelf doet ?

Groet!

Daar waar de gegevens ingevoerd worden, zet je geen verwijzing naar de inhoud van de resultaatcel. Omgekeerd wel.

Wigi,

Gefeliciteerd :thumb: en bedankt voor al de antwoorden en tips in het afgelopen jaar.
Vooral doorgaan :D :) :D

Bedankt, ik had het eerst zelf nog niet door...

hahaha nee ik had het bij mezelf ook niet door. Beetje vreemd overigens dat je op basis van je aantal berichten een vermelding krijgt. Als je, zoals ik, veel vragen hebt en post dan wordt je automatisch ook een senior member :shocked: Das wel vreemd, maar goed. Bedankt voor je inspanningen en je antwoorden. Ik snap er weer wat meer van!

Groet,
Allard :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan