Berekening op alle velden van Tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

marka

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2009
Hallo,

Ik heb 2 tabellen met precies hetzelfde aantal rijen en kolommen. Verder staat er in iedere kolom dezelfde soort waarde. Is het mogelijk om door middel van 1 query een totale berekening uit te voeren.

Ik heb bijvoorbeeld een kolom "Helden" in tabel1 en een kolom "Helden" in tabel2, ieder bevat 10 rijen. Is het mogelijk om voor dit gehele bereik bijvoorbeeld kolom 1 - kolom2 af te trekken?

Heb je het al geprobeerd met DSum("Helden";"Tabel1")-DSum("Helden";"Tabe2")?

Michel

HIj zegt dat er een ongeldige sql functie is gevonden. Delete, instert etc. wordt verwacht.

Wat is de complete statement?

Er is een ongeldigde sql-instructie gevonden. DELETE, INSERT, PROCEDURE, SELECT OF UPDATE werd verwacht

Al een idee waar het aan ligt, want als ik het 1 voor 1 ga uitrekenen geeft hij heel veel waarden.

Er zijn 10 kolommen en die heten allemaal anders, maar hij gaat daarmee in de fout.

Laatst bewerkt:
Wat ik eigenlijk wilde weten was de tekstreeks die in de query zit... ;)

Michel

Er staan numerieke waarden in de velden of bedoel je dit niet?

De query is er voor de rest nog niet. Er staan de 2 tabellen waarop ik de berekening wil uitvoeren

Laatst bewerkt:
Is niet helemaal wat ik bedoel. Wat bedoel je met: Query is er nog niet? Waar heb je de Dsum dan neergezet?

Ik heb de query gebouwd en de 2 tabellen waar het om gaat toegevoegd.

Maar even wat ik tot nu toe heb, dat is het makkelijkst denk ik.
Code:
SELECT DSum([Helden].[budget maand])-DSum([Helden].[cijfers maand]) 
AS Expr1 FROM [Budget Maand], [Cijfers Maand];

De syntaxis van de Dsum functie is niet correct:

Code:
SELECT DSum("Helden";"budget maand")-DSum("Helden";"cijfers maand") 
AS Expr1 FROM [Budget Maand], [Cijfers Maand];

Dit zou moeten werken.

Michel

De dubbele punt heb ik vervangen door een komma omdat hij anders een fout gaf, maar hij geeft nu 196 uitkomsten die allemaal hetzelfde zijn.

Let op Helden is een kolom maar er is ook nog een kolom Giving, maar dat moet nu even niet uitmaken toch?

Laatst bewerkt:
Bij een kolom bedoel je waarschijnlijk, dat je meerdere records hebt voor Helden... Dan is DSum inderdaad wel mogelijk, maar krijg je voor elk record hetzelfde resultaat. Je wilt waarschijnlijk een lopend totaal maken?
Heb je een veld dat je als groepering kunt gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan