• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Berekening uitvoeren in %

Status
Niet open voor verdere reacties.

MacFloo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 jun 2013
Hallo,

De formules in de excel versie zijn ooit gemaakt door een collega. Nu moet daar een aanpassing ingedaan worden maar ik zie het gewoon niet. Misschien dat iemand me op weg kan helpen. Misschien is het zo makkelijk dat ik er gewoon overheen kijk.

Zie excel bestand vanaf rij 175 tot 241 (alle overige rijen heb ik even verwijderd, daar het hier om verschillende personen in een formulier gaat, niet belangrijk voor de berekening.)

Bij de berekening hebben we 4 bv's en de holding.
Als er uren voor de holding (kolom corp) wordt gemaakt wordt dit verdeeld over 3 bv's kolom namen A1 A2 A3, dit gaat goed.
Uren van de bv's zelf worden ook in % toegevoegd.

De uren die voor B gemaakt worden, zouden eigenlijk ook bij het totaal moeten worden opgeteld, maar mogen alleen verdeeld worden over A1 en A3 (dus 2 bv's)

dit krijg ik gewoon niet bedacht hoe te doen. Misschien maak ik het me te moeilijk of....

als het duidelijk is, help me dan aub.

gr. MacFloo

Bijlagen

Beste macfloo,

Ik vind je bestand niet bepaald duidelijk.
Wat is de bedoeling van dit model? Wil je de uren van de holding doorbelasten aan de vier BV's? Of wil je ook uren van BV's weer doorbelasten? Ik zie hard ingevoerde cijfers staan en ik zie formules staan die uren optellen. Maar om nu te zeggen dat ik jouw vraag kan plaatsen bij hetgeen ik zie in het Excelbestand, nee, dat lukt me niet. Kun je je vraag nog eens verduidelijken?

Richard

Sorry voor het niet duidelijk zijn in deze vraag stelling.
Ik ga proberen een duidelijke vraag neer te zetten.

wordt vervolgd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan