• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Berekening Uren Klopt Niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcel31281

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2015
Beste Forumleden,

Ik ben bezig een formulier te maken voor het bijhouden van de dagvergoeding en tijd voor tijd uren, enigste probleem is dat bij een vrije dag geen uren moeten worden berekent.

Nu staat aan het einde van de regel -8:00 terwijl dit 0:00 moet zijn, dit krijg ik wel voor elkaar door uren in te vullen maar op een vrije dag heb je natuurlijk geen gewerkte uren.

Is er iemand die een oplossing voor dit probleem heeft?

Bijlagen

Waarschijnlijk met zoiets

Code:
=MAX(0;H8-0,0416667)*(E8<>"Vrije Dag")

Persoonlijk zou ik het 1904 datumsysteem niet gebruiken.

Bedankt voor je antwoord, alleen als ik hem nu weer op werk of iets anders zet berekent hij de uren niet meer?

En het 1904 heb ik gebruikt om ook uren in de min weer te geven, zou niet weten hoe ik dit anders voor elkaar krijg

Even los van dat ik deze opzet helemaal niets vind, jij werkt vanuit de opmaak ipv gestructureerde data. Hoe ga je er mee om als je een halve dag vrij neemt? Alle versplinterde voorwaardelijk opmaakregels kan je ook beter aanpassen.

Wijzig in E12 het soort en zie de verschillen in I12 en S12

Bijlagen

Wederom bedankt voor je antwoord, dit werkt voorlopig goed.(hoe pas ik het aan dat hij bij nvt ook geen uren berekend)

Ik snap helemaal wat jij bedoelt, maar ben nog niet zo ver met Excel om het helemaal perfect te doen. Wellicht kun je verduidelijken hoe jij dit zou opzetten.

Laatst bewerkt:
Heb je deze bijzondere formule gemaakt? @emields
Code:
=IF( AND(E8="Werk";F8<>"";G8<>"");I8-$S$4;"")

Vergaderingen en andere uursoorten worden blijkbaar niet doorbetaald:shocked:

Lijkt mij wel een oud bestandje die je ergens gevonden hebt. In 'Sheet2' een opzetje hoe ik het zou doen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik zoek nog voor 1 ding een oplossing en dat is met een halve vrije dag, waarbij excel niet met 8 uur maar met 4 uur moet rekenen.
Dit moet veranderen als je de keuze maakt tussen vrije dag en halve vrije dag

Bijlagen

dit in I8?

Code:
=MAX(0;H8-0,0416667)*(E8<>"Vrije Dag")*(E8<>"1/2 Vrije Dag")

Bedankt voor je reactie, , alleen werkt het volgens mij niet zoals ik het bedoel

Op deze manier rekent excel nog steeds met een werkdg van 8uur ipv 4 uur, waardoor resultaat op -8 komt te staan

Ook rekent hij de uren per dag niet meer uit

welke uitkomst verwacht je in regel 8?

Bij selecteren "Halve Dag" moet de waarde in I8 - 04:00 (S5) berekend worden, zodat in S8 het teveel of te weinig aan uren word berekend.

Zo dan in I8?
Code:
=ALS(E8="1/2 Vrije Dag";MAX(0;H8-0,0416667)*(E8<>"Vrije Dag")-S5;MAX(0;H8-0,0416667)*(E8<>"Vrije Dag"))

Gewoon lekker doormodderen met zo'n verouderde template is inderdaad het beste wat je kan doen..

Ik moet het voor nu helaas oplossen en heb geen tijd om de gehele template weer aan te passen. Als ik de tijd na mijn vakantie kan vinden wil ik best eens gaan kijken naar een betere oplossing

Ik vermoed dat de formule in S8 aangepast moet worden

Deze formule: =(I8-S5)*(E8="Halve Dag") moet samengevoegd worden met deze formule: =(I8-S4)*(E8<>"Vrije Dag")*(E8<>"n.v.t")

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan