berekening van een gewerkte uur naar dag loon

Status
Niet open voor verdere reacties.

Murat

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2004
Hallo Allemaal,

Ik heb moeite met een berekening van een gewerkte uur naar dag loon.
aan de hand van een veld met Gewerkte Uren en een niet zichbare veld met naam Uur Loon een berekening maken en deze in Dag Loon veld automatich laten invoeren voor duidelijkheid heb deze kleine database bijgevoegd. dient deze expressie te zijn of programmacode ik heb in de bijgevoegd bestand wat gepreobeerd deze zijn te zien bij g[Gebeurtenisprocedure] maar als nog geen resultaat.

Mvg,

Kaya

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Waarom sla je gewerkte uren op in je tabel? Dat is typisch een berekend veld: [Einde]-[Pauze]-[Start] = Gewerkte tijd namelijk. Dus weg ermee! Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor je loonberekening, al is die nog afhankelijk van het uurloon van de werknemer op het moment van werken. En dat houdt dan weer in, dat een werknemer bij een ander uurloon dan ineens andere bedragen zou opleveren voor uren uit het verleden, die van het vorige salaris afhankelijk waren. Vandaar dat in je Uren tabel je meestal wel het resultaat van de urenvergoeding zult willen opnemen. Maar tenzij de urenmatrix gaat veranderen (van 24-uur naar 20 uur bijvoorbeeld) heeft het weinig zin om de gewerkte uren op te slaan.
In je formulier hou je overigens totaal geen rekening met een berekend veld; waar wil je die berekening hebben?

Beste Michel,

Bedankt voor je reactie,

Omdat ik niet zo veel verstand heb ben ik ook hierbij aan het leren en uitzoeken ook al gaat het niet makelijk maar is wel waard :)
Waarom ik opsla van gewerkte om later terug te kunnen raadplegen en eventueel uitdraai van rapport dat deze uren ook meegenomen kan worden.... dat ik ook eerder gezegd heb misschien hoeft het niet maar dat weet ik niet...

ik gebruik alleen 24 uren matrix en waar ik die rekeninging wilde hebben is volgende; als ik velden heb voor start pauze en einde en wanneer ik hier in de betreffende uren in vul. dat het automatisch de veld of vak van DAG LOON zelf berekend en invooerd. De probleem is welke formule met welke handeling expressie of programmacode dien ik te gebruiken zo dat in veld van DAG LOON juiste bedrag komt te staan. want en getal zo als tijd wordt gegeven kan ik niet vermenig vuldigen met uurloon als voorbeeld in excel heb je formule zo als integner voor 24 uur berekening naar getal ik heb hiermee de moeite of ik maak het zelf moeilijker :)

alvast bedankt voor de moeite

mvg

Laatst bewerkt:
Je berekening voor het bedrag is behoorlijk simpel: [Gewerkte Uren] * [Dagloon]. Die kun je zo op je formulier zetten, en die rekent het bedrag wel uit. Het resultaat zul je dus op willen slaan, omdat het uurtarief in beginsel variabel is. Je kunt de berekening dus niet als Besturingsbron maken. Dat doe je wèl voor het veld [Gewerke Uren], wat dus een vaste berekening is die je niet opslaat. Het veld Dagloon koppel je dus aan je tabel, en je vult het met een berekening op basis van het veld [Eindtijd] zou ik voorstellen, omdat je eerst de begintijd invult, dan de pauze en als laatste de eindtijd. Zoals gezegd: de eindtijd berekent het totaal gewerkte uren, en dat vermenigvuldig je dus met het Uurloon.
En verder hoef je een bericht niet te quooten; en al helemaal niet als het er direct boven staat. De oorspronkelijke tekst is heel wat leesbaarder als de gequoote variant, dus als je die zou willen verwijderen: graag!

Quote verwjderd excuses hiervoor..

gewerkte uur als uitkomst van een dag is 6:45 deze veld heeft gegevenstype datum/tijd instelling en uurloon is een bedrag bv € 5 euro kun je dit laten berekenen met 6:45 of moet je de tijd van 6:45 eerst converteren naar getal bv 6,75 zoals het nu in mijn eerste record geeft die een dag loon van € 1,41 ipv € 33,75....

bedankt voor je geduld :)

Je moet een tijd altijd converteren naar een normaal getal; uren worden als deel van een dag berekend. Eén dag heeft de waarde 1, 2 dagen heeft de waarde 2 etc. Dat houdt automatisch in dat één uur het 1/24 deel van een dag is, en dat de tijd dus met 24 vermenigvuldigd moet worden. Een tijd van 6:45 moet dus ook met 24 vermenigvuldigd worden om de waarde 6,75 te krijgen.

Beste Michel

Bedankt voor je goude tips en hulp resultaat is bereikt ik heb bij de Dag loon juiste berekening.!!!

ik heb een veld die niet zichbaar is die veld berekend en Converteerd het gewerkte uur (tijd) naar getal zo dat deze met uurloon in dag loon berekend wordt. ben blij om de resultaat

Mvg,

Kaya

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan