• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

berekening verschil gewerkte/geplande uren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jurgenknockaert

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2017
Hallo,

Ik heb een schema gemaakt voor een werknemer binnen ons bedrijf.

Dit schema bevat begin/eindtijd van de voormiddag en namiddag.

Daarnaast de berekening van het totaal aantal gewerkte uren.

Kolom "uurrooster" zijn de uren die normaal deze dag moeten gepresteerd worden.

In kolom "berekening" wil ik het verschil krijgen van van de gewerkte uren en de uren die moesten gepresteerd worden.

Echter krijg ik de formule/code niet correct zodat de juiste gegevens worden weergegeven.

Wanneer er 7 uur is gewerkt en 7 uur moet gepresteerd worden klopt de uitkomst in kolom "berekening".

Wanneer minder uren worden gewerkt klopt de berekening, maar staat deze niet in "min" bv: -00:30

Bij meerdere uren loopt het totaal verkeerd en staat de regel vol "############"

Het is dus de bedoeling dat die "min uren" en "plus uren op het einde een totaal vormen.

Is er iemand die mij hier een handje bij kan helpen?

Alvast bedankt voor jullie tijd.

Bijlagen

Excel kan niet (zonder moeilijk te doen met het 1904-systeem) omgaan met negatieve tijden.
Misschien is het daarom een idee om de plusuren en minuren in 2 aparte kolommen te administreren.
Deze kunnen dan op het eind van de periode gesaldeerd worden.
Zie bijlage.

Kan je hier wat mee?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Excel kan niet (zonder moeilijk te doen met het 1904-systeem) omgaan met negatieve tijden.
Misschien is het daarom een idee om de plusuren en minuren in 2 aparte kolommen te administreren.
Deze kunnen dan op het eind van de periode gesaldeerd worden.
Zie bijlage.

Kan je hier wat mee?

Hey Hans,

Super bedankt voor je hulp!

De oplossing is perfect!!

Bedankt voor je tijd.

Mvg,

Jurgen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan