• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Berekening week gemiddelde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dolfke

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2008
Hoi allemaal ,

Heb een vraag.

Een week is voor mij van maandag tot vrijdag.

In januari heb ik 4 weken.

Hoe kan ik nu een formule maken die automatisch een berekening doet voor een week gemiddelde ??

Als ik dit manueel doe selecteer ik natuurlijk de cell maandag tot vrijdag en doe daar een average van .

Maar als ik nu een ander jaar neem verloopt de datum natuurlijk en is die cell niet meer maandag maar bv zondag .

Ik zou dus een formule hebben waarbij telkens gezocht wordt van maandag tot vrijdag en van de zelfde week natuurlijk.

In het voorbeeldje heb ik dit manueel gedaan .

Bedankt
Groetjes
Dolfke

Bijlagen

Vul in C2 altijd de datum van de zondag van week 1 in.
Dat kan dus ook één van de laatste dagen van het 'vorige jaar' zijn; ergo de zondag van week 1 zal dus meestal niet 1 januari zijn.
Dan gaat het altijd goed. Want het gaat je om de werkdagen van week één van het nieuwe jaar.

In 2011 is de datum van de eerste zondag dus 2-1-2011
In 2012 is dat 1-1-2012
IN 2013 vul je op zondag 30-12-2012 in .... dan gaat 'week 1' van 2013 ook weer goed.

Laatst bewerkt:
Hoi AD ,

Dit is super gevonden .

Ook met die isoweeknummer.

Ik denk dat ik voorlopig verder kan.

Bedankt :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan