Beste mensen
Met al mijn excelkennis ben ik tot onderstaande code gekomen. Het verdiend wellicht geen schoonheidsprijs, maar ik ben er tot nu toe best trots op (so be gentle). Eerst maar even de code
Wat gebeurt er: Ik vul een voorraad in, een startweek, hoeveel er per week verwerkt kunnen worden. Hieruit wordt bepaald hoelang de verwerking is.
Middels het zoekveld wordt de juiste rij gekozen. Middels de startweek en een combinatie met offset wordt de juiste cel gekozen. In de gekozen week vult hij keurig het startaantal in. Maar ik krijg hem niet te rekenen in de loop. Hij vult het startaantal in en dan issie klaar.
Wat zie ik hier over het hoofd of wat doe ik verkeerd?
Met al mijn excelkennis ben ik tot onderstaande code gekomen. Het verdiend wellicht geen schoonheidsprijs, maar ik ben er tot nu toe best trots op (so be gentle). Eerst maar even de code
Code:
Private Sub Commandreken_Click()
Worksheets("Voorraad").Select
Dim I As Integer
Dim I2 As Integer
Dim Voorraad As String 'Startvoorraad
Dim start As Integer 'Startweek
Dim aantal As Integer 'Aantal weken (voorraad/verwerk per week
Dim zoekwaarde As String 'Het zoeken van de naam
Dim aantalperweek As String 'het aantal stukken dat per week wordt verwerkt
zoekwaarde = Me.zoekWerkgeverCb.Value
Range("A1:A41").Select
Selection.Find(What:=zoekwaarde, After:=ActiveCell, LookIn:=xlFormulas, LookAt _
:=xlPart, SearchOrder:=xlByRows, SearchDirection:=xlNext, MatchCase:= _
False, SearchFormat:=False).Activate
Voorraad = Me.voorraadTb.Value
start = Me.startvoorraadTb.Value
aantal = Me.aantalwekenTb.Value
I = start + 1
ActiveCell.Offset(0, start).Select
ActiveCell.Value = Voorraad
Do While I <> aantal
ActiveCell.Offset(0, 1) = I2
ActiveCell.Offset(0, 1).Select
I = I + 1
I2 = start - (Me.verwerkperweekTB.Value * I)
Loop
End Sub
Wat gebeurt er: Ik vul een voorraad in, een startweek, hoeveel er per week verwerkt kunnen worden. Hieruit wordt bepaald hoelang de verwerking is.
Middels het zoekveld wordt de juiste rij gekozen. Middels de startweek en een combinatie met offset wordt de juiste cel gekozen. In de gekozen week vult hij keurig het startaantal in. Maar ik krijg hem niet te rekenen in de loop. Hij vult het startaantal in en dan issie klaar.
Wat zie ik hier over het hoofd of wat doe ik verkeerd?
Laatst bewerkt: