Berekeningen met queries

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je hebt achter FROM nog een " gezet. En hij doet het:thumb:
hardstikke bedankt!

Alleen geeft hij nu nadat de query heeft gelopen weer niet de prijs weer...

Laatst bewerkt:
Doe me een lol, en zet ff een testversie neer, want dat werkt waarschijnlijk een stuk sneller!

Michel

Hey Michel,

hierbij een voorbeeld van hoe het eruit ziet. Het gaat om het formulier Prijzen Query en de query Prijzen Query. De query loopt niet helemaal goed in het voorbeeld. Het probleem zit in het voorbeeld in het veld 'Hoeveelheid" wat het laatste veld is in mijn query. Hetzelfde geld in mijn echte database voor prijs wat het laatste veld is in die query. Zou het dus kunnen dat het laatste veld niet goed wordt weergegeven?? In mijn echte query is er ook nog een veld kosten dat weer afhangt van prijs en hoeveelheid, dit veld loopt ook niet maar dat komt dus omdat prijs niet loopt.
Maar goed voordat het dus een superwarrig verhaal wordt, ik krijg dus dat er ipv de ingevulde waarde komt te staan de melding "naam#?" wat dus vervelend is...
Bedankt voor je hulp

Bijlagen

Iemand nog enige tips??

Even doorgaand op mijn geposte voorbeeld
Ik zat zelf te denken aan de code uit te breiden met:
Code:
Dim strTabel As String

strTabel = "Prijzen Query"
strSQL = "Select * From " & strTabel & vbCrLf _
& "WHERE (([LeverancierID]=" & Me.Factuur_leverancier.Value & ") " _
& "And ([ProductID]= " & Me.Factuur_product.Value & ") " _
& "And ([Me.Hoeveelheid.Value=" & [Hoeveelheid] & "))"
Me.RecordSource = strSQL
Me.Requery

End Sub

Dus ook in het VBA zetten welke waarde Hoeveelheid moet nemen.
Of zou het gewoon handiger zijn om de gehele SQL in VBA te zetten en dus geen aparte query te maken?? Ik heb alleen geen idee hoe dat moet, heeft iemand een voorbeeldje?

Ik ben er nu eindelijk achter wat het probleem is. Dit is mijn echte tabel. Nadat de query loopt op de ingevoegde waardes op het formulier, accepteert het formulier prijs niet meer als besturingselementbron omdat die dus uit een andere tabel komt. Het lijkt dus dat nadat ik op het formulier via de invoerlijsten filter, de Inner Join van de query niet meer bestaat.
Is het een idee om dus de hele query in VBA te doen of zijn er andere mogelijkheden?

Ik heb de afgelopen dagen uitgebreid zitten klooien met je database, en heb het volgende bedacht.
Kijk maar eens in deze db of hier wat nuttigs bij zit... Kijk vooral naar het formulier frmOrders!

Michel

Bijlagen

Hey Michel,

Supermooi formulier man Hardstikke bedankt dit gaat zeker van pas komen :thumb:

Het lost in 1 klap 2 problemen van mij op:cool:

Was ook de bedoeling!
Als je nog meer wensen hebt, je weet de weg!

Michel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan