• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

berekeningen met verschillende kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdv63

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2011
Hallo forumvrienden,
Is er een mogelijkheid dat wanneer er in bepaalde kolommen een waarde is ingegeven men automatisch een bepaalde kolom uitschakelt.
in voorbeeldje zijn de mogelijke formules in tekst geplaatst, maar om kort te zijn van zodra een waarde in kolom E of F of G of G is geplaatst kolom K automatisch niet meer kan worden ingevuld.
en omgekeerd ook natuurlijk .... wanneer in kolom K een waarde de kolom EFGH niet meer toegankelijk zijn.
er zit ook nog een deeltje voorwaardelijke opmaak in die ik niet goed krijg.

Graag wat advies of hulp aub

alvast bedankt
grts
Marc

Bijlagen

Datavalidatie kolom K.
Aangepast; formule is: =AANTAL(E4:G4)=0

Hallo Harry,

Denk dat dit wat kort door de bocht is.....
bedoeling : wanneer er een getal is ingegeven in de cellen van kolommen E F G H dan kan er gaan getal meer ingegeven worden in cellen van kolom J ( ik weet dat er kolom K staat maar dient J te zijn)
maar omgekeerd wanneer er een waarde is ingegeven in een cel van kolom J dan kan er in de cellen van kolommen E F G H geen waarde meer worden ingegeven ( eventueel een popupvenster met een foutmelding ofzo)

maar toch al bedankt voor het aanreiken van een begin.
grts
Marc

Datavalidatie kolom K.
Aangepast; formule is: =AANTAL(E4:G4)=0

Met een klein beetje oefenen was je tot dit resultaat gekomen.

Bijlagen

Beste Harry,
Was inderdaad wat te vlug naar de hulplijn geschreven :o

Maar dit is wat ik zocht !
super.

Hartelijke dank
grts
Marc

Met een klein beetje oefenen was je tot dit resultaat gekomen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan