• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Berekeningen uitvoeren op basis van meerdere keuze mogelijkheden

Status
Niet open voor verdere reacties.

rlodewikus

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 okt 2015
Berichten
3
Ik zou graag willen weten hoe ik het mogelijk kan maken om op basis van een keuzelijst gegevens door te voeren naar een berekening.

Heel simpel voorbeeld:

Ik heb een zwembad van 25 m lang.

4 verschillende types mbt breedte en diepte
Type 1 2*10 m
Type 2 3*15m
Type 3 4*20 m
Type 4 5*25 m

Graag wil ik een berekening invoegen die op het moment dat ik type 1 aanklik. Automatisch de inhoud wordt berekend op basis van de gegevens van Type 1.

Aanvullend: Ik ben bezig met een rekenmodel te ontwerpen waarbij behoorlijk wat geautomatiseerd dient te worden, en een hoop variabelen en constanten komen kijken, mocht ik bovenstaande info hebben kunnen vinden op een voor mij nog onbekende site, zou u deze dan ook aan mij willen doorgeven?

Alvast bedankt.

Groet Remco
 
Plaats eens een excel voorbeeldje. En je hebt een type van 5 meter breed en 25 meter diep?
 
Dit is niet wat uiteindelijk berekend moet worden, alleen is dit heel simplistisch een weergave van de bereken methode die ik zoek. Ik heb ook nog geen voorbeeld, aangezien het de bedoeling is dat het een leeg rekenmodel wordt waarin parameters kunnen worden ingevoerd, en er een uitkomst uitkomt. Door diverse installatie gegevens te gebruiken in de berekening kan bepaald worden welke installatie het beste geschikt is.

ofwel
Type1
Type 2
enz

Dus een standaard berekening f(x)=(lengte) 25 m * gegevens type 1
Wordt in dit voorbeeld dan l*b*h.

Mijn vraag is dan hoe kan ik een berekening opzetten waarbij ik de keuze kan maken uit diverse types, de bijhorende gegevens laten meenemen in de berekening. Het lieftse verwerk ik alles in een keuzelijst oid om er een mooi overzichtelijk model van te maken
 
Zet de type in validatie en volgens mij kunje dan de formule =ALS(.....;ALS(... enz. Gebruiken.

Het beste is oom een voorbeeld hier te plaatsen, word je gerichter geholpen.
 
Bedoel je het zo?

@VenA was me voor.
 

Bijlagen

  • Test Type.xlsx
    10,9 KB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt:
Top bedankt, hier ga ik een stuk verder mee komen. Testtype.xlsx is wat minder geautomatiseerd, en daardoor eerder bruikbaar voor me. Allemaal bedankt voor de hulp
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan