• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bereking van meerdere variabelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Smakkie

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2005
Beste Excelkenners,

Wie o wie helpt mij hieruit?

In het bijgevoegde document zou ik graag de volgende rapportage willen zien.

In de kolom H "Datum verz OVK" staat de datum waarop een contract gesloten is. Nu zou ik graag willen zien hoeveel van de " Provisie grondslag" (kolom G) op status open, geannuleerd of binnen staat (kolom C). Als ik dan een koop verander van open naar binnen dan zou dit dus te lezen moeten zijn als binnen en van open verdwijnen.

Zo ook zou ik dat graag per maand per verkopper willen zien!!!

HELP!!!

Alvast bedankt.

Bijlagen

Zie bijgevoegd bestand. Ik heb de gegevens in een draaitabel gegoten. Is dit wat je zoekt?

Groeten,

M.

Bijlagen

Ziet er echt fantastisch mooi uit zo, alleen is dit nu op een proefvoorbeeld gemaakt en hoe kan ik dit nu kopieren naar het echte bestadn want ik zie nergens formules.

Zou je mij dus kunnen uitleggen hoe ik dit maak of zo'n vergelijkbaar staatje maken met formules? zodat ik het kan kopieren??

Alvast reuze bedankt

Ik heb hem net uitgeprobeerd maar het doet toch niet wat ik nou precies zoek. Als ik in een bepaalde maand iets verander van open naar binnen dan zou hij dat in het overzicht mee moeten veranderen en dat doet hij nu niet.

Het eerste wat ik gedaan heb is de tabel een naam geven. Als je kijkt onder <Invoegen> <Naam> <Definieren> dan kom je in een scherm waarin een aantal namen staan. Seleceteer de naam Tabel. Onderin het scherm verschijnt een formule die het bereik van de tabel aangeeft. De formule zorgt ervoor dat het bereik zich aanpast aan de ingevoerde gegevens, m.a.w. als je gegevens toevoegt worden die automatsch in het bereik opgenomen.
Om een draaitabel te maken doe je het volgende: selecteer <Data> <Draaitabel- en draaigrafiekrapport> en druk op <Volgende>. Vul bij bereik de naam Tabel in en druk op <Volgende>. Klik vervolgens op <Indeling> en plaats de velden waar je ze wilt hebben.
Zie ook de helpbestanden van Excel!!! Hierin staat uitgelegd hoe je een draaitabel maakt.

Als je wilt dat de draaitabel de vernieuwde gegevens toont, ga dan in de draaitabel staan en klik met je rechtermuisknop. Selecteer vervolgens uit het menu de optie Gegevens vernieuwen en klaar.

Groeten,

M.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan