Bericht blijft in outbox staan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aukesss

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2001
Berichten
270
Hallo,

Als ik een bericht verstuur lukt dit wel, maar blijft vervolgens dit zelfde bericht in de outbox staan?? En vervolgens krijg ik heel de tijd het verzend/ontvang menu voorbij te zien..
Hoe kan ik dit uit de outbox verwijderen?
 
Ik neem aan dat je dit bericht niet wilt verwijderen maar versturen.

Heb kan gebeuren dat er tijdelijk iets aan de hand is met de mailserver van jouw provider.
Wat ook kan is dat jouw instellingen voor uitgaande mail niet goed staan, maar als je gisteren nog wel mail hebt kunnen versturen, zal dit misschien niet de oorzaak zijn.
 
Als ik naar mezelf mail om te testen, komt er niks aan en blijft de mail in outbox staan....
 
Heb je ooit mail kunnen versturen met jouw PC via je huidige provider ?
Of heb je de besturing vrij recent opnieuw er op gezet en de juiste instellingen nog niet ingevoerd ?
Welke provider heb je en wat heb je bij uitgaande mail ingevuld ?
 
Heb een update naar 2003 uitgevoerd.
Orange is provider en uitgaand staat ie op smtp.orange.nl.
Mailtje van gisteren is nu wel uit de outbox en verstuurd....
 
Ik denk dat het een storing is of was met de mailserver van Orange.

Sommige providers maken daar melding van op hun webadres, misschien staat daar iets te lezen ?

Blijft het verzenden niet lukken, kan het ook zijn dat poort 25 dicht staat in de firewall.
Misschien heb je na het updaten een melding gehad van de firewall en voor de verkeerde optie gekozen.
In dat geval zal je naar de instelling moeten gaan van de firewall en dit veranderen.

Omdat er zoveel verschillende fabrikanten en versies zijn van firewall's is het onmogelijk om te zeggen hoe je dat moet doen. Bij ieder programma moet dat n.l. weer anders.

Raadpleeg dus even de handleiding.
 
Er wordt wel mail verstuurd, alleen blijft er 1 mailtje instaan, die maar niet weg gaat en waar ik niks mee kan (in de zin van verwijderen etc...)
Iemand een oplossing hoe ik die mail eruit krijg?
 
Ik denk de oplossing te hebben....
Is mij namelijk ook een aantal keren gebeurd.

Bij de instellingen in Outlook staat waarschijnlijk een vinkje dat bij het opstarten van het programma email moeten worden opgehaald en worden verstuurd.
Om die reden is dat ene emailtje "gelocked" en laat het zich niet verwijderen.
Zet dit vinkje UIT en start Outlook opnieuw, verwijder het emailtje en zet daarna de gewijzigde instelling weer terug.

Zelf gebruik ik inmiddels Outlook 2007 maar de instelling kun je volgens mij vinden als je klikt in het menu op
Extra > Opties > Email tab > Verzenden en ontvangen

In dit venster kun je het vinkje uitzetten...

Als alternatief:
- sluit Outlook
- haal tijdelijk je ethernetkabel uit je pc
- start outlook en verwijder je email
- stop je ethernetkabel weer in je pc

Succes!
 
Dat heeft idd geholpen!! Bedankt.
Het rare was dat het een ander account betrof (account A en B zeg maar).
Met account A kan ik wel versturen en met account B dus die problemen...en volgens mij staan alle instellingen goed als ik die 2 vergelijk.
 
Is er ook een maximum MB wat in een mail verstuurd kan worden??
Met mijn account blijft het namelijk ook staan (mail met veel foto's)
 
Absoluut :D
Als je email stuurt met een bijlage van zeg maximaal 5-6 MB dan gaat het zeker goed.
Bij meerdere foto's is het handig dan in meerdere emails met bijlagen te versturen.
Denk er wel aan dat de ontvangen kant (waar je de foto's naar toe stuurt) vaak een bepaalde grote heeft in zijn mailbox.
Meestal is de rond de 20 MB groot.
 
Ok dan zal het hier ook aan liggen ben ik bang.
Zal het kleiner maken en dan denk ik dat het opgelost is.

Dank u :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan