Bericht contactpersoon is iemand anders (MSN)

Status
Niet open voor verdere reacties.

PJnijm

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 feb 2005
Ineens krijg ik een bericht van Carla. Niet in het Nederlands maar in het Spaans met daarbij een link. Gelukkig voorkwam McAfee dat ik er op drukte, maar het bleek dus Carla niet te zijn maar het was wel haar account.

Het lijkt op spyware of een virus die zomaar binnenkomt via een van jouw contactpersonen. Wie heeft hier ook last van en wat kun je het beste doen?

Kreeg je een link om een foto te bekijken?

Hoi,

CCleaner en HitmanPro draaien.
Let bij beiden wél op de instellingen tijdens/na het installeren.

Bij CCleaner de meeste vinkjes bij stap X van de installatie verwijderen! Anders krijg je allemaal 'opties' in het snelmenu van de verkenner en dergelijke.
Bij Hitman (kennelijk hebben ze een deal met NOD32) kan je, als je een goeie virusscanner hebt, na de installatie bij 'Instellingen' deze virusscanoptie wegvinken, evenals - wellicht - Ewido bij de malware-scanopties. Dat scheelt een héle hoop tijd!

Ik kreeg onderstaande link

friendstrue.land.ru

Alsjeblieft geen Hitman pro installeren.:shocked:

Verwijder MSN en laat de pc scannen met een online virusscanner. Daarna kun je MSN weer installeren.

Sorry maar ik ga MSN er niet zomaar afgooien. Dadelijk ben ik alles kwijt. Heb zelf geen Hitman, (ook geen fan van) wel CCleaner al is de standaard windows versie ook prima bij XP. Maar het is een vreemd verschijnsel.

Je verliest alleen je emocitons. Je "vriendenlijst" krijg je weer terug. Je MSN is nu besmet met een virus. Ik kan je aanraden om een Hijackthis log op een ander forum te plaatsen, maar ook dan zullen ze adviseren MSN te verwijderen.

Laatst bewerkt:
Als ie besmet is dan moet McAfee hem er toch uithalen of zie ik dat verkeerd?

Ja en nee. Mcafee kan hier niet mee omgaan.

Op de Spaanse site lees ik dit:

O meu MSN está infectado com vírus ou spyware no seguinte formato ww.friendstrue.land.ru e não sei o q fazer, podem-me ajudar.

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 19:09:30, on 16-10-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Helaas ken ik geen Spaans wel haal ik eruit dat het een worm is.

Ik kan ook geen spaans, maar kan me wel bedenken dat je wat opgelopen hebt. Ook gezien m'n ervaringen op Nucia(spyware forum).

McAffee loopt nu bij mij en hij heeft er al 4 gevonden...........tja

Met McAfee, CC cleaner, AdAware and Spyware blaster heb ik de boel aardig dicht dacht ik zo

Ccleaner, Ad-ware, Spywareblaster zijn geen realtime scanners, Mcafee wel.

Download eens Ewido Security Suite (AVG Antispyware) en laat daar je pc mee scannen:
http://www.ewido.net/en/download/

Laat het programma updaten, door op "update" te klikken.
Start Ewido Security Suite
Klik op "Scanner" --> "Complete System Scan" om het scannen te starten.
Als er een bestand gevonden wordt, zal er gevraagd worden om het bestand te verwijderen, klik dan op "OK".

Eventueel kun je een log van de scan bewaren, door na afloop op de knop "Save report" te klikken

PS geen enkele scanner is zo waterdicht, dat deze alles eruit pakt. Af en toe scannen met een andere scanner kan nooit kwaad. Zolang je maar niet 2 realtime scanners hebt draaien.

Laatst bewerkt:
Klopt maar die andere zijn ook handig he.

Die andere zijn prima. Ik gebruik zelf Spybot S&D naast Ad-aware. Wat Ad-aware niet vindt, pakt Spybot S&D en omgekeerd.:) Daarnaaast Ccleaner om de tijdelijke bestanden weg te werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan