• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

[bericht gecancelled]

Status
Niet open voor verdere reacties.

LB1978

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2017
Ik heb een code waarmee ik alle CSV databestanden onderbreng in 1 werkmap, met ieder oorspronkelijk CSV-blad als afzonderlijk werkblad:

Code:
Sub GetSheets()
Path = "C:\Gebruikers\test\"
Filename = Dir(Path & "*.csv")
Do While Filename <> ""
Workbooks.Open Filename:=Path & Filename, Local:=True
For Each Sheet In ActiveWorkbook.Sheets
Sheet.Copy After:=ThisWorkbook.Sheets(1)
Next Sheet
Workbooks(Filename).Close
Filename = Dir()
Loop
End Sub

Ik zou echter niet telkens opnieuw ALLE CSV-bestanden willen opslaan in deze map, maar alleen de CSV-bestanden die nog NIET zijn opgeslagen. Het werkbladnaam is idem als de filename van het CSV-bestand. De code moet dus alleen die bestanden opslaan als werkmap, waarvan de naam nog niet voorkomt in de werkbladen. Hoe kan ik deze code daarvoor aanpassen?

Mastermindzh:
Bericht hersteld, staat niks discriminerends o.i.d in dus ik zie geen reden om dit weg te halen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo?
Code:
sub hsv()
if Dir("C:\Gebruikers\Test\" & sheets(1).name & ".xlsb") = "" then thisworkbook.saveas ("C:\Gebruikers\Test\" & sheets(1).name & ".xlsb")
end sub

Wat is de vraag nu? Waarom haal je het weg?

Uit het Engels afkomstige werkwoorden worden in het Nederlands vervoegd volgens Nederlandse spellingsregels (kofschip etc.).
Gecanceld dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan