Bericht Lavalys

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hermangijs

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2007
Wie kan mij helpen met de opmerking in het computerrapport van Lavalys waarin melding wordt gemaakt van:
De AGP doorvoergrootte is meer dan de helft van het grootste van het systeemgeheugen. Dit veroorzaakt misschien prestatieproblemen. Ben benieuwd en zou graag weten wat te doen en vooral hoe?

Welkom op Helpmij.:)

Hoeveel geheugen heb je en wat geeft Everest aan als waarde voor de AGP doorvoergrote?(Apture size)

PS het is een Bios instelling

Dank voor je snelle reaktie! Het geheugen is 128 MB en wat AGP doorvoergrootte betreft ik kan het niet vinden in de raportage. Waarschijnlijk kijk ik er over heen als "leek"

Onder Moederbord > chipset > AGP apparaat, staat bij AGP doorvoergrootte de hoeveelheid die ingesteld is.
(Zie bijlage)
attachment.php

Bijlagen

• agp doorvoergrootte.jpg
    agp doorvoergrootte.jpg
    34,7 KB · Weergaven: 54
Ik heb het gevonden wat je vroeg:

AGP Versie = 2.00
AGP Status = Geactiveerd
AGP-apparaat Gainward CARDEXpert GeForce2 MX Jumbo TV
AGP doorvoergrootte 64 MB
Ondersteunde AGP
Snelheid = 1x 2x 4x
Actuele AGP Snelheid = 4x
Fast-Write Ondersteund, Gedeactiveerd
Side Band Addressing Ondersteund, Gedeactiveerd

Hoeveel fysiek geheugen(werk geheugen) heb je?

Die 64MB is trouwens een standaard instelling van het Bios.

Wat het fysiek geheugen betreft staat bij:
totaal (trial version)
gebruikt (trial version)
vrij 43 Mb
percentage (trial version)

Wisselbestandgrootte:
totaal 307 Mb
gebruikt 210 Mb
vrij 97 Mb
percentage 68%

Virtueel geheugen:
totaal 434 Mb
gebruikt 293Mb
vrij 140Mb
percentage 68%

Dan komt de opmerking om meer intern geheugen te installeren om de prestaties te verbeteren.

Dat is het wisselbestand(fysiek en virtuele geheugen bij elkaar opgeteld).

Ga eens in Everest naar:
moederbord > chipsets, bij geheugen slots kun je zien wat je hebt.
(zie bijlage)
attachment.php

Bijlagen

• geheugen.jpg
    geheugen.jpg
    26,9 KB · Weergaven: 30
Mijn computer heeft 2 x 64 Mb RIMM geheugen. Er is plaats voor meer, want er zitten totaal vier slots in. In de andere twee zitten 2 x C-RIMM.

Opzich staat de instelling, dan wel goed. Het is een suggestie, die Everest geeft. Denk niet dat jij het verschil zal merken. Mocht je met Xp werken, dan is meer werkgeheugen wel aan te raden.

Hartstikke bedankt voor de wijze waarop je hebt meegedacht. Ik ga het geheugen uitbreiden, want mijn computer "reutelt" nogal aardig. Alleen is het zo vervelend en lastig dat het RIMM geheugen zo moeilijk te vinden is en duur!. Afijn ik heb een zoekvraag uitgezet en hoop gauw iets te vinden. Nogmaals dank voor de service!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan