Bericht markeren als ongelezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wrheger

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2003
Hoe kan ik voorkomen dat een e-mail die ik niet geopend heb, toch automatisch de status "gelezen" krijgt? Het voorbeeldvenster staat aangevinkt, en dat wil ik liever niet veranderen. Wat ik wil voorkomen is dat mensen een ontvangstbevestiging krijgen van een e-mail die ik nog niet gelezen heb. Alleen geselecteerd staan in de inbox is immers voldoende om de status "gelezen" te krijgen, terwijl dat in de praktijk niet zo hoeft te zijn.

een ontvangst bevestiging moet je zelf geven middels een ok in een venster. verzender krijgt niet zomaar een ontvangst bevestiging

Blijkbaar ben ik niet helemaal duidelijk geweest. Als verzender van een e-mail kun je aangeven een bevestiging te ontvangen zodra de geadresseerde de mail geopend heeft. Zodra het voorbeeldscherm openstaat, opent Outlook de mail automatisch, waardoor ook - automatisch - de verstuurder een bericht van aflevering krijgt. Hierbij hoef ik zelf de mail niet eens zelf geopend te hebben! Ik wil dus voorkomen dat mensen de indruk hebben dat ik een mail gelezen heb, terwijl dat in de praktijk helemaal niet zo hoeft te zijn.

Hoi, :D

Twee dingen:
Als je wilt kun je het automatisch verzenden van een ontvangstbevestiging gewoon uitzetten.

In extra opties emailopties kun je dat instellen onder controlle opties. vinkje zetten bij vragen of er een leesbevestiging verzonden moet worden.

Ten tweede wil ik jouw waarschuwen voor dit (overigens zeer handige) voorbeeldvenster. Er zijn virussen welke in de tekst (headers..enz) genest zijn. Sommige daarvan kunnen gewoon hun gang gaan als Outlook op voorbeeldweergave staat.
(denk maar eens aan jouw voorbeeld van die automatisch ontvangstbevestiging...zo kan een virus ook werken)

Het laatste is natuurlijk een advies.

Kun je hier wat mee?
See Yah! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan