Bericht regels maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

tazman

Meubilair
Lid geworden
30 sep 2000
Ik heb in outlook 2003 een aantal bericht regels ingesteld voor mijn accounts.
De regels zijn zo gemaakt dat als mail op een bepaalde account naam binnenkomt deze automatisch naar een map geplaatst zou moeten worden.

het vreemde is nu dat met de regels instellen alles goed gaat tot je op toepassen of ok klikt in het regels en waarschuwingen venster.
Alle accounts worden dan ineens onder 1 account gezet, dus van 1 mail account.
Ook heb ik het probleem dat alle mail dubbel of zelfs 3 dubbel in mappen gezet wordt ??

iemand enig idee ??

onderstaande is ter verduidelijking van de ingestelde regels.

account1 -> mailadres 1 -> map 1
Account2 -> mailadres 2 -> map 2
account3 -> mailadres 3 -> map 3

Nu het rare na op oke of toepassen klikken komt er spontaan te staan.

account1 -> mailadres 1 -> map 1
Account2 -> mailadres 1 -> map 2
account3 -> mailadres 1 -> map 3

Kun je iets met mijn instellingen.
kijk in de bijlage.

als je het gezien hebt zeg het dan even dan haal ik het plaatje weer weg.

Laatst bewerkt:
Hoi puppie,

heb je bijlage gezien ;)

ik maak ff een screenshot hoe het bij mij is kun je even kijken.

zie mijn bijlage.

alles gaat goed met instellen TOT ik op ok of toepassen klik.

Dit is zo als het moet zijn.

voor-klik.jpg

Dit gebeurd er NA het klikken op OK of toepassen

na-klik.jpg

waar begin jij deze regels te maken.
Toch wel in de postvak in map en niet in 1 van de andere mappen.
jij hebt xs4all er drie keer instaan, zijn dit drie verschillende e-mail adressen.
Zo ja dan zou je het per e-mail adres kunnen instellen.
Jouw xs4all accounts komen allemaal via dezelfde aanbieder binnen en dat kan outlook niet onderscheiden, daarom de e-mail naam.

Geplaatst door puppie
waar begin jij deze regels te maken.
Toch wel in de postvak in map en niet in 1 van de andere mappen.
jij hebt xs4all er drie keer instaan, zijn dit drie verschillende e-mail adressen.
Zo ja dan zou je het per e-mail adres kunnen instellen.
Jouw xs4all accounts komen allemaal via dezelfde aanbieder binnen en dat kan outlook niet onderscheiden, daarom de e-mail naam.

Ik klik op de map postvak in en ga dan naar extra -> regels en waarschuwingen.
Daar kies ik een nieuwe regel en dan voor beginen met lege regel "berichten controleren als deze aankomen" daarna vink ik aan 'via de map naam account" en geef dan 1 van de pop3 boxen op.
In het volgende scherm klik ik op "verplaats bericht naar naam map " en dan op voltooien.

dit doe ik zou bij al mijn account
( de xs4all accounts zijn allemaal aparte pop boxen met eigen wachtwoord enz )

dus dit instellen gaat allemaal goed TOT het moment dat ik op OK klik dan dan worden alle xs4all accounts spontaan veranderd naar hcc account als inkomende pop box.

Ja dat begreep ik al.
Dat alles naar hcc gaat zou kunnen komen omdat die ingesteld staat als standaard. (ik denk maar even hardop)

Geplaatst door puppie
Ja dat begreep ik al.
Dat alles naar hcc gaat zou kunnen komen omdat die ingesteld staat als standaard. (ik denk maar even hardop)

dat is juist het rare die staat niet als standaard :confused:

Ik heb nu het hcc account verwijderd maar als ik nu op ok of toepassen klik komt alles standaard in het eerst opgegeven xs4all account te staan.

Het lijkt er een beetje op dat outlook niet erg om kan gaan met pop boxen waar meerdere mail accounts op uit komen.

Nee dat denk ik ook.
ik heb een beetje zitten lezen bij MS heb je ondertussen service pack 1 voor 2003 al geinstalleerd.
Misschien helpt dat wel .

Geplaatst door puppie
Nee dat denk ik ook.
ik heb een beetje zitten lezen bij MS heb je ondertussen service pack 1 voor 2003 al geinstalleerd.
Misschien helpt dat wel .

:D heb zelfs net sp2 zitten downloaden en geinstalleerd maar lost niets op.

het kleine broertje outlook express kan zeer goed omgaan met de manier van berichtregels maken en de grote broer outlook maakt er een zooitje van :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan