• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bericht tonen tijdens verwerken macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronald1986

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2010
Mensen,

Ik heb een macro die enkele seconden bezig is. Nou wil ik graag een bericht tonen terwijl de macro bezig is. Dus een bericht die direct aan het begin van de macro verschijnt. Daarna zet ik screenupdating uit. Wanneer de macro klaar is en ik de screenupdating weer aan zet zou het bericht weer moeten verdwijnen. Weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen? Heb al van alles met userforms geprobeerd maar hiermee kom ik er niet uit....

Bvd!

Is het niet beter om je macro sneller te maken?
Als dat niet gaat:
maak een userform aan. (userform 1)
bij userform activate roep je de macro aan die zolang duurt bv call macro1
onderaan macro1 zet je unload userform1

Zet je je andere vraag op opgelost.

Niels

Om de macro sneller te maken gaat mij niet echt lukken... Het zijn ook wel heel erg veel verschillende handelingen die de macro uitvoert.

Ik snap wel wat je bedoelt maar het lukt me nog niet. Ik heb nu een button aangemaakt. Hierachter hangt een macro met enkel en allen UserForm1.show. UserForm1 komt nu tevoorschijn en ik heb in het UserForm1 zelf "Call macro1" gezet. Alleen nu verschijnt het userform wel maar gebeurt er helemaal niets, de lange macro wordt dus niet uitgevoerd.

Heb even een testbestandje gemaakt en bijgevoegd.

Bekijk bijlage berichttest.xlsm

Ik zie het al, ik dacht dat mijn bestand niet werkte maar ik had de code in het userform nog On_Click staan en niet op Activate....

Maar goed, hij werkt nu prima! Thnx Niels!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan