Bericht versturen naar iedereen in je lijst.

Status
Niet open voor verdere reacties.

pcprobleem

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2003
Hallo,

Eigenlijk heb ik geen probleem hoor. Ik wilde alleen weten of het ook mogelijk is om iedereen uit je contactlijst van msn 6.0 tegelijk een mailtje of een berichtje te versturen (ongeacht hun status online/ offline).

Je zoekt hun mailadressen op en die vul je in bij aan of CC in outlook of hotmail. Zo verstuur je een mailtje tegenlijk naar ze allemaal.

Ok...

Inderdaad, dat is een oplossing, maar ik heb wel 100 namen in mijn contactlijst, ik vroeg me af of dit ook sneller kon.

Nieuw bericht, in de header kun je het adresboek aanklikken. In het adresboek kun je alle contactpersonen in 1 keer selecteren door shift+pijltje naar beneden te gebruiken, dan alle geselecteerden naar rechts verplaatsen; dan staan alle contactpersonen in de verzendbalk. Is niet zoveel werk, ook niet met 100 namen.

Ehm...

Ik heb wel een expresbericht kunnen vinden, maar nieuw bericht? Waar vind ik dat? Expresberichten kunnen wel verzonden worden, maar alleen naar mensen die online zijn. Volgens mij zijn dat ook geen e-mailberichten... :-( ?

alle mensen die jij in de contactlijst hebt staan, staan ook in de contactpersonenlijst van Outlook Express (linkerkolom). Met Shift+pijltje naar beneden kun je deze mensen tegelijk markeren. Daarna rechtermuisknop en druk op "Email verzenden". Vervolgens komt er een Nieuw bericht waarin alle gemarkeerde namen zijn opgenomen. Volgens mij moet het zo werken.

in outlook express,

naar adressenboek gaan, ctrl a typen , wordt heel je adresboek blauw.
Vervolgens rechtermuis klik , krijg je een venstertje, waaronder actie staat, naar deze gaan en vervolgens staat er email verzenden.
Zo krijg je een nieuwbericht email, die naar alle email contact personen gericht is.
succes.
ps adres boek onder extra, niet je kolom die je links mocht hebben staan.

sorry 1marcel, maar de mensen in het adresboek van outlook express hoeven niet dezelfde te zijn als de mensen in de contactlijst van msn. In de door mij bedoelde linkerkolom van OE staan wel alle contactpersonen van zowel msn als OE. De msnadressen staan met een rood pionnetje (offline) en de outlookadressen staan met een geel envelopje.

hoi jandee,

het ging toch om alle emailadressen in een keer te selecteren¿ bij mij gaat dat niet via de linkerkolom, maar via adresboek onder extra.
En ook de pionnetjes van contact personen staan daarin met hun hotmail adres, dus die worden daarin meegenomen. PC probleem zal wel dit niet bedoelen, maar ik begreep uit jouw verhaal, dat je via je linker kolom een aantal emails tezamen selecteer, zodat die met een bericht naar al deze adressen wordt verstuurd,nou bij mij lukt dat niet. mocht het wel kunnen, graag meer uitleg hoe dat werkt.
groetjes
marcel

wat ook nog kan is: al je msn contacten dus hotmail adrsssen in een groep zetten, en die via je adressenboek selecteren mocht je alleen hun een bericht sturen, met een mail voor allen.

Jouw laatste opmerking is denk ik de oplossing die pcprobleem zoekt, marcel.

ik hoop dat pc probleem hier wat aan heeft¿ email verzenden is niet het probleem maar berichten verzenden aan offline personen zal niet lukken, nog niet.
misschien in de toekomst .
groetjes marcel

Bedankt voor de reacties. Ik zal even kijken in Outlook Express. Ik gebruik zelf Microsoft Outlook, dus het was me nog niet opgevallen de adressen in mijn contactlijst van messenger ook in dat adresboek van Outlook staan. Als dat waar is, dan kan ik toch ook een mailtje verzenden aan iedereen die op dat moment offline is toch?

ja dat kan pcprobleem, het zijn gewoon email adressen, dus je hoeft daar niet voor online te zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan