Bericht versturen tussen 2 computers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Albatros

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2001
Berichten
386
Hoi,

Thuis heb ik tussen 2 pc's (win XP) een netwerkverbinding..
Is er een manier of programma, om berichten van de ene pc naar de andere te sturen?
(eten is klaar.......:)

Albatros
 
Start, uitvoeren en cmd intypen en op OK drukken.

Dan net send ipadres of hostname bericht (bijv net send 192.168.0.1 eten is klaar)
 
Weet precies wat je bedoelt...ik had dat vroeger op mijn netwerkje met twee pc's...
Het programmaatje staat op de 98se of Millenium versie van Microsoft.
Zal de cd eens doorspitten of ik het kan vinden.
 
Hoi,

Bedankt voor jullie reacties.
en, Rene, al iets gevonden?

Albatros
 
Dat progje van Lange Pier is net zo iets.
Moet nog even zoeken hoor. Weet wel dat het direct tijdens de installatie van 98se/ME in de map Windows geplaatst word maar ik kan het zo nog niet ontdekken op de ME cd.
Zoek nog verder.
 
r.vink zei:
Weet precies wat je bedoelt...ik had dat vroeger op mijn netwerkje met twee pc's...
Het programmaatje staat op de 98se of Millenium versie van Microsoft.
Zal de cd eens doorspitten of ik het kan vinden.
Was dat niet Win-Pop?

Maar Windows XP heeft ook zoiets, WinChat, dit vind je in de map C:\Windows\System32
Het symbooltje ziet eruit als een telefoontje. Je kiest daar de betreffende pc die je wilt bellen.
 
Ja dat klopt volgens mij was dat het ....een icoontje met een clowns of harlekijn figuurtje geloof ik. Ik liet dat mee opstarten en dan kon je gewoon op de ene pc een berichtje typen met het ip adres en kreeg de desbetreffende pc een pop upje met de tekst.
Wist niet dat XP ook zoiets had...oook weer wat geleerd.

Grtz, René.
 
m@rio zei:
Start, uitvoeren en cmd intypen en op OK drukken.

Dan net send ipadres of hostname bericht (bijv net send 192.168.0.1 eten is klaar)

Uit je uitblijvende reactie kan ik ervan uitgaan dat dit niet is wat je bedoelt?
 
Niet zo heel moeilijk doen, ga gewoon naar start uitvoeren en type daar winchat en klik op uitvoeren.
 
Hoi,

Sorry voor de late reactie, maar ik kreeg geen mail meer binnen dat er een nieuw bericht was gepost.:confused:
Het programmatje van Lange Pier, Msg Popup, heb ik inmiddels op beide pc draaien, en naar tevredenheid.
De mogelijkheden van winchat ga ik zeker ook proberen.
Eenieder bedankt voor de bijdrage!:love:

Albatros
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan