Milenko
Gebruiker
- Lid geworden
- 27 aug 2009
Hi,
Ik heb een soort berichten systeem op mijn website gemaakt. Het bericht sturen en ontvangen werkt prima
alleen heb ik een probleem met het verwijderen, wat toch ook wel handig is...
Dit is mijn code om de berichten te laten zien:
Zoals je ziet, heb ik ook een linkje gemaakt waarbij je het bericht kan verwijderen. Nu had ik het idee om onder die link een session te maken waarin het ID wordt opgeslagen, maar als ik $_SESSION['Id']=$bericht['Id'] erin plaats, wordt die session altijd het ID van het laatste bericht. Iemand die hier een oplossing voor weet?
Groetjes, Milenko
Ik heb een soort berichten systeem op mijn website gemaakt. Het bericht sturen en ontvangen werkt prima

Dit is mijn code om de berichten te laten zien:
PHP:
<?php
$sql="SELECT * FROM `messages` WHERE `To`='$nickname'";
$result=mysql_query($sql);
echo '<p><table id="msgform" STYLE="border-collapse: collapse; border: 1px solid black; margin-left: auto; margin-right: auto;">';
echo '<tr><th STYLE="width: 150px;">Id</th><th STYLE="width: 150px;">Datum</th><th STYLE="width: 150px;">Van</th><th STYLE="width: 150px;">Onderwerp</th><th STYLE="width: 300px;">Bericht</th><th STYLE="width: 150px;">Opties</th></tr>';
while($bericht = mysql_fetch_array($result))
{
echo '<tr>';
echo '<td>' . $bericht['Id'] . '</td>';
echo '<td>' . $bericht['Date'] . '</td>';
echo '<td>' . $bericht['From'] . '</td>';
echo '<td>' . $bericht['Subject'] . '</td>';
echo '<td>' . $bericht['Message'] . '</td>';
echo '<td><a href="deletemessage.php">Verwijder</a></td>';
echo '</tr>';
}
echo '</table></p>';
?>
Zoals je ziet, heb ik ook een linkje gemaakt waarbij je het bericht kan verwijderen. Nu had ik het idee om onder die link een session te maken waarin het ID wordt opgeslagen, maar als ik $_SESSION['Id']=$bericht['Id'] erin plaats, wordt die session altijd het ID van het laatste bericht. Iemand die hier een oplossing voor weet?
Groetjes, Milenko