Bericht zenden namens in outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

miles

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2002
Hallo,

Ik wilde een gebruiker een bericht kunnen laten verzenden met als afzender de naam van iemand anders. In Exchange heb ik bij deze gebruiker in Active Directory deze machtiging gegeven, maar ik krijg nog steeds een foutmelding dat die persoon niet gemachtigd is om mail te versturen namens iemand anders.

We werken met Outlook 2003 en Exchange 2003.

Weet iemand wat hier het probleem van kan zijn???

Gr. Miles

Ga eens in active directory naar view en vink advanced features aan, ga dan naar het account van wie verzonden moet worden, ga dan naar security en voeg degene die de maisl moet verzenden toe en geef hem send as rechten.
Standaard geeft ie zodra je hem/haar toevoegt wat meer rechten die kun je weghalen

Active Directory Users and Computers:
- Rechtsklik op de naam die gebruikt moet gaan worden als afzender
- Tabblad 'Exchange General'
- Knop 'Delivery Options'
- Send on behalf | Grant this permission to:
- Knop Add...
- Voeg de naam toe van de persoon die recht krijgt om dit email adres te gebruiken als verzender

Ga vervolgens naar tabblad 'Exchange Advanced
- Knop 'Mailbox Rights'
- Knop Add...
- Voeg ook hier de naam van de persoon toe
- Geef die persoon de juiste rechten: bijvoorbeeld read, change, full mailbox access

In het outlook van de verzendende persoon moet het veld 'van:' zichtbaar zijn en de naam van de verzender ingevuld worden, anders verzend hij of zij uitsluitend met eigen account. Ik weet nog dat ik even zoeken moest om deze optie te vinden, maar na even zoeken toch gevonden.

Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan