Berichten automatisch opbergen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanFilarski

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2014
Hallo Allemaal

Berichten automatisch opbergen van binnenkomende post in Microsoft Mail (binnen Win10 PRO 64-bits)

Ik Krijg het niet voor elkaar (de regel die aangemaakt moet worden is nogal verwarrend)

Kan iemand me het karweithje uitleggen of me de juiste link aangeven (liefst in NL)

MVG
Jan Filarski

Hallo Manamana

Er is iets fout gegaan, denk ik.
Want wel een melding maar ik zie geen antwoord

MVG
Jan Filarski

Hallo Manamana
Ik heb de link die U gestuurd heeft doorgenomen. Maar ik ben tot de conclusie gekomen dat de link ( de inhoud dus) althans gedeeltelijk achterhaald is.
B.v. mappen zou je niet in Mail kunnen aanmaken. Maar via een omweggetje (via Microsoft Webmail inloggen op je eigen webmail) kan dit weldegelijk evenals Submappen en de mapnamen wijzigen.
Dus de informatie klopt niet helemaal (meer)
Regels aanmaken (om dus je email aut. op te kunnen slaan in de desbetreffende mappen, wordt door Win10 Mail wel aangegeven, maar de Regels blinken niet uit qua duidelijkheid. Misschien komt juist daar nog wel eens meer duidelijkheid over. 'k Zal dit vragen in het MS Forum.
Mvg
Jan Filarski

Dat klopt wel. Er komen steeds weer nieuwe updates uit. Heb jij bijvoorbeeld jan........@outlook.com
Je hoeft voor mij niet steeds met u aan te spreken. Van mij mag je gewoon informeel je schrijven. En ja wat een verschillende mail programma zijn er toch. Soms wordt je er dol van. :(

Laatst bewerkt:
Hallo Manamana.
Ja ik heb ook @outlook.com, daar log ik o.a. mee in. Ik heb @oulook.com gekoppeld aan het door mij meestal gebruikte email (@quicknet.nl) en ook aan @gmail.com. Zodoende komen alle emails op dezelfde plek binnen en dat werkt nu uit de kunst. Maar omdat de emails nogal van verschillende aard zijn , wil ik die "Regels" gebruiken, zodat de emails van b.v. helpmij.nl dan ook komen in de map Helpmij ( i.v.m. nazoeken van een bepaald onderwerp)
Mvg
Jan Filarski

Ja. Ik snap het. De mails van help mij daar gebruik ik gmail voor. Gmail heeft labels. En geen mappen. Verrekte handig.

Een label maken. Gmail-labels maak je op je computer.

Open Gmail op een computer en log in.
Klik aan de linkerkant (onder je lijst met labels) op Meer.
Als je de optie Meer niet ziet, sleep je de grijze scheidingslijn omlaag om meer labels weer te geven.
Klik op Nieuw label maken.
Typ de naam van het nieuwe label.
Klik op Maken.

Laatst bewerkt:
Hallo Manamana

Met de op het plaatje staande Tool zou je een email in Microsoft Mail moeten kunnen opbergen in een door jezelf uitgekozen Map

1400056999.png

Maar ik krijg het niet aan de gang, ik denk dat Microsoft er nog een beetje werk in moet steken.

Want dit is nu al het zoveelste voorbeeld van eerst werken, en op een later tijdstip toch weer niet werken. Ze zijn duidelijk nog aan het uitproberen

Of weten jullie misschien een oplossing, zonder andere programma's te moeten aanspreken (zoals Outlook2016 of Google)

MVG
Jan Filarski

Kun jij de balk zien in iemand @ outlook.com. Bericht aanvinken. Dan zou je die dus in een map kunnen plaatsen. Bij mij gaat dat feilloos.

attachment.php

Bijlagen

• verplaatsen naar.JPG
    verplaatsen naar.JPG
    26,2 KB · Weergaven: 106
Laatst bewerkt:
Hallo Manamana

Nee, die balk krijg ik niet, ik krijg trouwens in "iemand@outlook.com" helemaal niets.

Het komt waarschijnlijk omdat ik "iemandOutlook.com","iemand@quicknet.nl" en "iemand@gmail.com" aan elkaar gekoppeld heb.

Met als gevolg dat alle berichten op een gezamelijke Post In komen. en omdat ik Helpmij.nl in de "Favorieten" (en nog een paar) gezet heb,

Zie ik dus de Helpmij.nl (en nog een paar) direct onder de Post in eigenlijk zoals ik het ook wilde, nu alleen nog dat zelf verplaatsen van de binnenkomende email

En dan is het allemaal perfect.

MVG
Jan Filarski

Hallo Manamana

Hierbij een bericht van Dimitri Reijerman, woensdag 14 mei 2014

Bekijk bijlage 262263

Nu hen ik slechts één bericht binnen (niet van Helpmij.nl) dat op z'n plek is beland.

Maar tot m'n schaamte kan ik het verloop niet meer reproduceren.

Wat jou vraag betreft: Ik kan alleen in Microsoft Webmail komen via internet, en dan is die blauwe balk zeer summier.

2016-02-27.png

M.a.w. Ik weet niet hoe U aan die balk komt, die U liet zien.

MVG
Jan Filarski
P.S. Excuses voor het late antwoord, maar ik zitten emmeren met het invoeren van die beelden.
Ik weet absoluut niet waar dat ANGRY icoon vandaahn komt boven aan mijn bericht !!! Ook hier excuseer ik me voor

Hallo Manamana
Ik heb bemerkt dat Bijlage 262263 niet werkt
Daarom een andere

Bekijk bijlage Microsoft voegt regels toe aan webmaildienst Outlook2.doc

Behoort dus bij de vorige email

MVG
Jan Filarski

Laatst bewerkt door een moderator:
Links boven die drie keer drie bolletje moet je op klikken dan kun je je mail programma openen.

attachment.php

Bijlagen

• filarsky.JPG
    filarsky.JPG
    47,7 KB · Weergaven: 123
Hallo Manamana

Ik kan wel in OneDrive komen.

Maar wat ik naarvoren wil brengen:
Als je in Microsoft Web Mail voor Outlook hebt ingelogd, en je gaat op een Map staan.
Dan verschijnt er een link "Regels aanmaken"
2016-02-28 (1).png

En dan pas komt het echte werk waar ik aldoor naar vraag.
Regels Opstellen.png

Nu is deze link toevalling van de concurrentie, maar het geval blijft hetzelfde
Zo, zou je dus ook een link aan kunnen maken voor Helpmij.nl zoiets (volgens mij Helpmij.nl Forum) en te plaatsen in map: Helpmij

Maar tot m'n schande is het tot op heden nog niet gelukt, dus ik doe wat fout, of de fout ligt bij Microsoft.
Maar dat zal toch niet waar zijn?

MVG
Jan Filarski
P.S. Nog heel erg bedankt voor je vele getoonde geduld

Kennelijk is er toch iets anders aan de hand bij je. Regels maken moet toch niet zo een probleem zijn. Ik kan er niet achterkomen zo.

Misschien is het dit probleem wel. Kijk ook een bij mijn account beheren links boven.

https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/2483955

Laatst bewerkt:
Hallo Manamana

Beide fixen van Microsoft zijn niet van toepassing op mijn Win10.

eesrte Fix: De tijd zou niet correct staan. Mijn tijd is wel correct
tweede fix: De Web pagina kan niet geopend worden . Ook niet fout, de webpagina kan gewoon geopend worden en ook bewerkt.

Zou het ook kunnen dat Microsoft hier gewoon in de fout gaat? Wellicht is het aanmaken van Regels wel weer onderhavig geweest van veranderingen
en is dit gedeelte nog niet aangepast

Ik weet niet of je zelf Microsoft Web Mail voor Win10 kunt openen, want zo te zien, werk je zelf met een andere Windows + Office versie als ik.

Dan zou je misschien kunnen adviseren: Hoe de Regels in te passen voor laten we zeggen Helpmij.nl

Mvg
Jan Filarski

Laatst bewerkt:
Hallo Manamana

Kijk eens wat ik in de Help heb gevonden (zelfs de bovenste alinea)

De Outlook.com-webervaring wordt binnenkort verbeterd, maar je wachtwoord, aanmeldingsnaam en gegevens veranderen niet.
Belangrijk: als je account is opgewaardeerd, is de informatie in dit artikel mogelijk niet meer van toepassing. Ga naar Welkom bij Outlook op het web voor meer informatie.

Daar zullen we dan maar op wachten.
Bedankt voor alle gedane moeite indeze.

MVG
Jan Filarski

Hallo Jan.

Dat is dus voorlopig even afwachten met de problemen in gedachten houdend. En het is weer graag gedaan. Het was geen moeite.

Groeten van mij aan jou en in heel Volendam. Manamana.

Hallo Manamana,
Ik heb zojuist "de Regels" binnen Outlook2016 bestudeerd.
Als Microsoft er in slaagt om Outlook.com Mail net zo goed en eenvoudig weet uit te bouwen als dus in Outlook2016 ben/wordt ik nog een enthousiast gebruiker.
Nog even iets anders;
Ik heb dus Outlook.com gekoppeld aan Outlook2016 en aan Gmail.com.
Nu vraag ik me af: de Emails in b.v. Outlook2016 worden momenteel in Mappen op geborgen.
Maar zou het niet zo zijn dat de Emails in Mappen niet verplaatst meer wordt ( ook niet als deze Accounts gekoppeld zijn)
M.a.w. zodra Outlook.com aangepast wordt door MS, zal het wel zaak zijn om die verplaatsingen in de "gekoppelde Accounts" op die plaats de verplaatsingen te annuleren. Denk jij ook in die richting ??
Mvg
Jan Filarski

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan