Berichten blijven in de outbox staan

Status
Niet open voor verdere reacties.

frensmazenier

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2011
Ik maak gebruik van het programma Outlook express (6) en loop tegen het volgende probleem aan. Bij het versturen van een mailtje gebeurd het meer dan regelmatig dat ik een foumelding krijg. Een bepaalde taak is niet juist uitgevoerd. Deze fout wordt echter niet aangegeven. Wat er gebeurd is dat de mail WEL wordt verstuurd maar niet automatisch naar de map "verzonden items" gaat. Hij blijft dus in de outbox staan. Omdat ik m'n PC zo heb ingesteld dat deze elke 5 minuten de mail checked, gaat het programma de mail nogmaals versturen waarbij deze weer in de outbox blijft staan. Je raad het al 5 minuten later wordt deze weer verstuurd. Verslepen naar de map verzonden items lukt niet dus is de enigste oplossing om het bericht handmatig uit de outbox te verwijderen. Dit gaat gelukkig wel maar hierdoor heb ik geen bewijs dat ik de mail echt verstuurd heb. Ik heb het programma opgeschoond en veel oude mailtjes verwijderd waarna ik dacht dat het probleem was opgelost. Niets bleek echter waar want even later begon het weer.Wie heeft een oplossing voor dit probleem?

Groet, Frens

Waarom download u niet een ander mail programma zoal Mozilla Thunderbird of Windows Mail? ;)

Er zitten veel belangrijke mails in Outlook express die ik absoluut niet kwijt wil. Het programma heeft altijd prima gewerkt en ik ben er aan gewend. Daarom zoek ik liever naar een oplossing om het probleem uit de werld te helpen dan een ander mail programma te installeren.

Als het gewerkt heeft, wat heeft u dan de laatste tijd aan de instellingen verandert...? :o

Ik heb niets veranderd aan m'n instellingen dat is juist het vreemde aan de zaak. Ik denk dat er iets meer aan de hand is dan alleen problemen met outlook express. Heb net geprobeerd om windows mail te instaleren maar daarbij krijg ik de melding dat het mail programma niet kan worden geinstalleerd omdat een wijziging in Windows essentials niet doorgevoerd zou kunnen worden. Nadat ik m'n virusscanner had gestart kwam er ineens een melding over een geinfecteerd bestand. Dit heb ik er nu uit gehaald. Maar eens even kijken of het nu beter gaat. Ik was het icoontje van de virusscanner ook al kwijt in m'n taakbalk. Die is nu terug. Misschien stond de virusscanner niet aan. Nu dus wel weer en hij is nog up to date volgens het systeem. Maar even afwachten wat er gebeurd.

Oeiii, een virus...niet zo mooi! Heeft u windows mail van de microsoft site gedownload?

Inderdaad dat heb ik en de installatie loopt ook alsof alles normaal is tot hij bij 100% is en plotseling aangeeft dat hij het programma MAIL niet heeft geinstalleerd. En daar ging het nou net om.

Das raar...nou...eerst virus verwijderen!
dan setup proberen uit te voeren als administrator!

Probeer dit dan eens!

Denk namelijk dat het bestand waarin alle mails die verzonden zijn bewaard worden groter is dan 2GB en dat kan niet...meer uitleg...zie vorige link

Die bewuste map heb ik al verwijderd en nieuw aangemaakt. Ik heb ook al veel mails definitief verwijderd. Ik kijk nog wel even naar de mappen. Volgens mij is er ééntje bij die bijna 1 GB is. de rest is kleiner. Ik zal eens kijken wat ik weg kan gooien.

Om dit op te lossen doet u dit!

Stap 1. Klik op verzonden items
Stap 2. Klik rechtermuisknop en dan eigenschappen
Stap 3. Kopieer het pad naar de verzonden berichten (met als laatste in de link ''Outlook Express)
Stap 4. Kopieer nu de file verzonden berichten naar bv. bureaublad (als backup)
Stap 5. Als het klopt is verzonden berichten heel groot ca. mb (zo niet, ga dan niet verder met stap 6. Dan weet ik het ook niet)
Stap 6. Verwijder verzonden berichten
Stap 7. Open Outlook Express

Nu moet het probleem hoop ik opgelost zijn...
Proberen wel op eigen risico!!! :o

Groetjes,
Jasper

Laatst bewerkt:
Ik heb net even het pad opgezocht waar de mailtjes opgeslagen worden. Daar bleek geen Postvak Out tussen te staan. Deze had ik nog op een externe harde schijf staan omdat ik m'n mail op 17.05.2011 gebackupped had. Ik heb mezelf net een mailtje gestuurd met een bijlage van 6 MB en dat ging goed. Klaarblijkelijk werkt het weer. Hiopelijk blijft dat zo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan