Berichten blijven niet op server

Status
Niet open voor verdere reacties.

Het Hof

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 jul 2001
Ik heb binnen Outlook een account aangemaakt voor Gmail. Dat werkt allemaal prima, maar ik wil graag dat de mails op de Gmail-server achter blijven. Ik heb dus in Accounts/Geavanceerd aangevinkt, dat een kopie van de berichten op de server achter moet blijven. Maar dat gebeurt dus niet. Ik heb de check gedaan: een mail versturen, ik zie 'm verschijnen op de webmail en als ik dan het bericht binnen haal met Outlook, dan verdwijnt het bericht. Iemand een idee of ik nóg ergens een instelling moet wijzigen?

Ik heb binnen Outlook een account aangemaakt voor Gmail. Dat werkt allemaal prima, maar ik wil graag dat de mails op de Gmail-server achter blijven. Ik heb dus in Accounts/Geavanceerd aangevinkt, dat een kopie van de berichten op de server achter moet blijven. Maar dat gebeurt dus niet. Ik heb de check gedaan: een mail versturen, ik zie 'm verschijnen op de webmail en als ik dan het bericht binnen haal met Outlook, dan verdwijnt het bericht. Iemand een idee of ik nóg ergens een instelling moet wijzigen?

Werkt volgens mij alleen voor inkomende berichten

Dat schrijf ik toch ook? Het gaat om het binnenhalen van Gmailberichten met Outlook.

Dat kan je bij de instellingen van Gmail zelf aangeven.
Het gaat er dus om dat als jij een bericht verzend hij ook op de server blijft staan of als je een bericht hebt ontvangen en reeds binnen gehaald?
Even voor de duidelijkheid hoor.

In Gmail kun je aangeven of je een kopie van een bericht automatisch wilt doorzenden naar een pop-account, maar dat speelt hier niet. Het staat dus in Gmail ook niet aangevinkt. Het gaat om het binnenhalen van email in Outlook, terwijl het berciht dus gewoon in Gmail blijft staan.

Voor alle duidelijkheid:

Nadat jij met outlook je gmail hebt opgehaald dan zie je geen mail meer als je inlogt middels webmail?

Als je naar de instellingen gaat op je Gmail pagina en je gaat naar doorsturen en POP/IMAP dan selecteer je bij optie 2 het volgende " Gmail kopie opslaan in Postvak In"

Nu blijft er een kopie achter op Gmail.

Dan moet je een aanpassing doen in gmail.

Log in met je gmail account en rechtsbovenin zie je instellingen staan. Dan ga je naar Doorsturen en POP/IMAP en bij 2. Wanneer berichten worden geopend met POP dient G-Mail kopie opslaan in Postvak-In

Nu kun je testen of dit daadwerkelijk de juiste instelling is. (ik heb het overgenomen van mijn gmail account en mail blijft ook bij gmail staan)

Dat is het helemaal! Dank voor de snelle oplossing van dit probleem(pje)! :thumb:

Naschrift: in mijn Gmail-account stond standaard, dat de berichten naar het archief moesten worden verplaatst als ze waren opgehaald met Pop.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan