• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

berichten genereren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Developer

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2013
Goede dag allemaal.
Vraag je .. In cel A1 heb ik een unieke waarde staan. deze waarde refereert op een ander blad naar diverse gegevens.
Hoe kan ik nou in excel uit de specifieke gegevens die bij deze waarde behoren een te kiezen tekstveld genereren ?
(ik wil dus op deze waarde kunnen klikken. en dat er dan de vraag komt naar bijvoorbeeld : Laadopdracht of Losopdracht .. en dat er dan automatisch een tekst veld gegenereerd word die aan de hand van de in het andere blad, bij behorende waardes, de specifieke tekst genereerd. Heeft iemand hier een oplossing voor ?

Beste,

Oplossingen zijn er hier genoeg . . . .
Zonder voorbeeld bestand is echter de kans op een "verkeerde oplossing" voor jou heel erg groot.
Moraal: Post een voorbeeld bestand, in combinatie met jouw vraag krijg je oplossingen op maat.

Succes,

Bekijk bijlage Voorbeeld Berichten 1.xlsx Heb als bijlage even een voorbeeld bestandje gemaakt. Blad 1 .. een cel waar in ik een waarde heb staan. Deze waarde is terug te vinden op het volgende blad .. met de daarbij behorende data. Wat ik zou willen is de waarde in Blad 1 aanklikken. Een keuze kunnen maken uit verschillende formulier .. en dat er dan aan de hand van de data op blad 2 .. een bericht wordt samengesteld (liefst in een apart venster .. of helemaal mooi .. in Outlook .. ) zo dat ik dit bericht via diverse mogelijkheden kan versturen ..
Verneem graag van je .. wat .. en hoe dit zou kunnen ..

Even zoeken op "vertikaal zoeken"

En anders even jouw vragen en opmerkingen in normaal Nederlands proberen te plaatsen. Dus een "." na afsluitingen van een zin zonder vraag. Een "?" na een regel tekst met daarin een vraag. Af en toe de <Enter> toets gebruiken om het geheel een beetje leesbaar te maken. En jouw voorbeeldje aanpassen met wat er in blad1 moet komen.

Beste,

Zoals VenA al omschreef kan je de gegevens die bij het nummer horen naar blad 1 helen door middel van de functie VERT.ZOEKEN of eventueel INDEX in combinatie met VERGELIJKEN. Mij is niet helemaal duidelijk wat je bedoeld met "de waarde in blad 1 aanklikken" . Bedoel je hier een Gegevensvalitatie mee?

Ook begrijp ik het volgende nog niet helemaal:
Een keuze kunnen maken uit verschillende formulier .. en dat er dan aan de hand van de data op blad 2 .. een bericht wordt samengesteld
Wat voor formulier bedoel je, of wil je naar VBA en wat bedoel je met verschillende keuze kunnen maken bij het formulier? Wat voor bericht wil je, waar moet die info vandaan komen?

Probeer eens naar je vraagstelling te kijken met de ogen van iemand die niet weet waar jij mee bezig bent. We willen je graag helpen maar een klein beetje duidelijkheid is wel gewenst.

Succes,

Laatst bewerkt:
hierbij een macro die een berichtje maakt .. nu moet je die enkel nog naar outlook sturen
Code:
Sub berichtje()  Dim i As Integer, c As Range   Set c = ActiveCell   On Error Resume Next   i = WorksheetFunction.Match(c.Value, Sheets("Data").Columns(2), 0)
  On Error GoTo 0   If i = 0 Then     MsgBox "opdrachtnr " & c.Value & " niet gevonden"   Else     MsgBox Join(WorksheetFunction.Transpose(WorksheetFunction.Transpose(Sheets("Data").Cells(i, 4).Resize(, 20))), vbLf)   End If End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan