Berichten importeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heinikken

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2002
Berichten
309
ik weet dat deze vraag vaker gesteld is, ik heb er zelf ook enkele malen op geantwoord, maar deze keer lukt het me toch niet om berichten te importeren in outlook express.

Ik heb van de ene computer de map "met het lange nr" gekopieerd, en dan probeer ik op de nieuwe computer in OE via "importeren -> berichten -> Outlook Express 6 -> E-mail uit een OE6-archiefmap importeren -> en dan de betreffende map selecteren. Volgens mij zou het op deze manier moeten werken (zo heb ik het ook eerder gedaan) maar ik krijg nu de melding:

kan geen berichten in deze map vinden of er is een andere toepassing actief waarin de vereiste bestanden zijn geopend. Selecteer een andere map of sluit andere toepassingen waarin bestand mogelijk zijn geopend

Ik weet zeker dat de (dbx) bestanden wel in de map staan, en ook dat ze niet geopend zijn door een andere toepassing. Ook het simpelweg kopieren van de .dbx bestanden lukt niet, als ik dat doe kan OE niet meer opgestart worden.

Iemand een idee?
 
Hier dus C:\Documents and Settings\naam gebruiker\Local Settings\Application Data\Identities\{1421BBE1-CB05-4726-9735-0EC0FC001426}\Microsoft\Outlook Express Kopieer de inhoud van deze map naar de andere pc en je bent klaar........hier staan niet je adressen in. die staan op de andere locatie....

voor de volledigheid: C:\Documents and Settings\naam gebruiker\Application Data\Microsoft\Address Book

in win 2000 dus.........
 
Laatst bewerkt:
mmm, ik heb win 98 dus dan staat de betreffende map dus in C:\WINDOWS\Application Data\Identities\{A9D31520-FCC7-11E1-AD94-B859D40D0A3B}\Microsoft\Outlook Express. Maar goed, ik heb dus je raad opgevolgd, maar dan krijg ik dezelfde foutmelding die ik krijg als wanneer ik alleen de .dbx bestanden kopieer. nl: Kan Outlook Express niet starten. de toepassing kan het outlook express-berichtenarchief niet openen. De computer heeft onvoldoende geheugen of uw schijf is vol. Neem contact op met de Microsoft Helpdesk etc.

Dat verhaal over te weinig geheugen is pure onzin gezien het feit dat deze computer net nieuw is en dus niet echt vol kan zitten.

meer ideen?
 
Het is niet mogelijk om e-mail bestanden van OE te importeren in OE, alleen van andere mailprogramma's (Microsoft logica...)

Om je bestanden terug te zetten, doe het volgende

- Sluit Outlook Express
- Kopieer je backup van inbox.dbx naar de map c:\windows\application data\identities\{lang nummer}\microsoft\outlook express. Als er wordt gevraagd om het vervangen van het bestand klik je "ja"
- Open OE
- Ga terug naar je verkenner. Je zult zien dat op de plek waar je de oude inbox.dbx hebt neergezet nu ook een inbox (1).dbx staat. De laatste is het bestand wat OE zelf heeft aangemaakt, omdat inbox.dbx al bestond.
- Sluit OE
- terug naar je verkenner. Delete inbox (1).dbx en hernoem inbox.dbx naar inbox (1).dbx (let op spatie tussen inbox en (1)!!)
- Start OE opnieuw op en je zult zien dat de map inbox nu de mailtjes bevat van je oude inbox.
- Dit kun je herhalen voor al je mappen.

Beetje omslachtig allemaal, maar het werkt wel. In principe hou je OE gewoon voor de gek. :D

Succes!
 
Ik heb precies gedaan wat je zei Verhoog, maar als ik dan OE weer open krijg ik de melding te zien dat de map niet kan worden weergegeven. enig idee hoe dit kan?
ik ga nu maar zo'n tool proberen.... kijken of dat werkt.... :confused:
 
Nee geen idee, bij mij heeft het altijd zo gewerkt. Maar dit gebeurt helemaal op het laatst, nadat je inbox.dbx hebt vervangen door inbox (1).dbx??

Probeer anders eens de laatste 3 stappen uit te voeren terwijl OE nog geopend staat, het kan zijn dat ik me daarin heb vergist....
 
Opgelost! :D

het hoeft allemaal niet zo moeilijk, je kan gewoon de exporteren/importeren functie van OE gebruiken.
Je moet dan die map met het lange nr kopieren (bijv naar een netwerk lokatie of cd-rom).
Vervolgens op de nieuwe comp. naar importeren -> berichten -> microsoft Outlook 4/6 -> E-mail uit een OE4/6 archiefmap importeren -> en dan naar de gekopieerde map bladeren -> en kiezen voor de eind map (Outlook Express) en importeren maar.

Het truukje is (dat zat bij mij dus fout) dat de gekopieerde mappen en bestanden niet als alleen lezen gemarkeerd mogen staan. Dus als de map is opgeslagen op een cd-rom, moet die map eerst weer naar de harde schijf gekopieerd worden voordat ie geimporteerd kan worden.

Dus dat weet ik ook weer voor de volgende keer!
Maar in ieder geval bedankt vor de adviezen. :thumb:

Jordi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan