Berichten niet zichtbaar op de site?

Status
Niet open voor verdere reacties.

reinvb

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2009
Avond allen,

Ik ben sinds een week bezig met het aanpassen van een template met jooma, hetgeen mij al aardig lukt. Maar als ik nu een bericht maak en op de voorpagina van de site wil publiceren, dan zie ik alleen de titel in vet rode tekst op de site verschijnen maar verder niet het bericht.

Kan iemand mij hier uitleggen wat ik zou moeten aanpassen in het CSS of HTML om de tekst in het bericht weer zichtbaar te maken? Ik hoor het graag.

mijn site www.reindertsweb.nl

Groet, Reindert

het bericht verschijnt wel maar je tekst heeft exact dezelfde kleur als je achtergrond... probeer maar eens CTRL - A op je site..

Ik heb even de CSS van je template bekeken (template.css' en daar geef je text exact dezelfde kleur als de background ;)

Code:
body
{
	font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;
	font-size: 12px;
	font-style: normal;
	font-weight: normal;
	[B]color: #F8E0E0;[/B]
	text-align: left;
	vertical-align: top;
	[B]background-color: #F8E0E0;[/B]
}

je zult dus 1 van de 2 moeten veranderen.

Dit soort toestanden krijg je als je nog maar net een week bezig bent met CSS. :D Ik zocht mij zowat een ongeluk naar wat het nu kon wezen dat plots de tekst niet meer op de site kwam. Ik heb het opgeschreven en ga het veranderen.

Bedankt voor het antwoord :thumb:

Groet, Reindert

als je gebruik maakt van Firefox raad ik je aan om de 'webdeveloper' add-on te downloaden. je kunt dan je css aanpassen en meteen zien wat er gebeurd.

Ook colorpicker is een handige tool. Zo zag ik dat je background en tekst dezelfde kleur had.

Wederom dank voor het advies. Ik heb inmiddels de tekst aangepast zodat deze weer te lezen is op de site. En deze colorpicker had ik al en daarnaast heb ik ook de color-code in mijn favorieten staan:) Het is zeker makkelijk als je van te voren de kleurcode al kunt uitzoeken.

Groet, Reindert

ik bedoel coloupicker als Add-on voor firefox.

als je deze tool draait zie je alle kleuren die worden gebruikt op ene site met de verwijzing naar je regels in je stylesheet

Hallo Globe,

Ok zal ik doen. Ik heb al iets in firefox staan een soort firebug waar je alles mee kunt zien van wat je allemaal doet in het CSS. Ik gebruik voor dit moment beide kleuren paletten om te zien wat de beste kleuren zijn voor de site.

Maar de site die ik er nu op heb staan is een test site om te zien hoe alles in zijn werk gaat. Als ik over een poosje wat meer ervaring heb met het verbouwen van een template, inclusief het goed weten toe te passen van een hoofdlogo, maak ik een definitieve template.

Groet, Reindert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan