Berichten ophalen in outlook 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

evertjan60

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2008
Beste forumlden,
Ik gebruik outlook 2007. De meeste berichten moet ik eerst "markeren om op te halen" daarna kan ik ze pas met f9 downloaden.
Kan ik outlook niet zo instellen dat alles direkt wordt binnengehaald?
Ik vind deze manier nogal onslachtig.

Alvast bedankt en groetjes.

Evert

Open Outlook en ga dan naar Extra -> Opties
Ga naar het tabblad E-mailinstellingen en kijk dan of onder verzenden/ontvangen een vinkje staat bij "Bij verzending direct verzenden"
Klik daarna op verzenden/ontvangen -> kijk of onder "Instelling voor alle groepaccounts" de bovenste 2 vakjes zijn aangevinkt.

Beste maniac2003,
Wat jij adviseert had ik al gedaan maar dat werkt niet.
In elk geval bedankt.

Evert

Maar waar "markeer" jij de berichten dan om te downloaden ?
Als ik Outlook opstart wordt mijn mail (UPC) gewoon automatisch binnen gehaald met deze instellingen.

Als ik dubbelklik op de zeg maar aankondiging dan heb ik de keuze uit 4 mogelijkheden waaronder de optie "bericht markeren om op te halen". Daarna met f9 wordt het opgehaald en kan ik het dan openen.
Mijn provider is Ziggo. Zou daar het probleem wellicht kunnen liggen?

Groetjes,
Evert

Maar in eerste instantie krijg je dus aankondigingen binnen -> die selecteer je -> en dan wordt de eigenlijke mail pas opgehaald.
Gebeurd dit allemaal in Outlook zelf neem ik aan ?

Of het aan Ziggo ligt kan ik niet zeggen. Heeft Ziggo wellicht mail-instellingen via een online profiel die er wat mee te maken hebben ?
Bij UPC kan ik bijvoorbeeld ook alleen een kopie laten doorsturen. De originele berichten worden dan bewaard op de UPC mail server. Wanneer ik zo ophaal (zoals nu) dan zijn ze dus van de mailserver af.

Precies zoals jij zegt zo gaat het.
Ik denk dat ik maar eens ga overleggen met Ziggo.
Bedankt voor je moeite.

Evert

Graag gedaan hoor :D
Ik zal deze topic voorlopig blijven volgen want mocht Ziggo hier iets mee te maken hebben dan ben ik zeker benieuwd naar de oplossing. Als je een oplossing heb dan hoor ik het graag.

:thumb:

Beste maniac,
Ik ben er uit. Het heeft niets met ziggo te maken.
Het gaat om het downloaden van berichtkoppen. Ik heb deze optie aangevinkt en ben van de problemen verlost.

Groetjes Evert

Aha bedankt voor het melden. :thumb:

Maar waar is dat eigenlijk te vinden :o
(Outlook is handig maar ook donders onoverzichtelijk als je niet alle functies gebruikt) :p

Maniac,

Ik zal het proberen:o

Extra
Verzenden en ontvangen
Markering van alle berichtkoppen verwijderen

Hopelijk heb ik het goed gezegd, want ik ben vergeten om mijn handelingen op te schrijven.

Groetjes Evert

Ik zie wat je bedoelt, ja daar kijk ik dus overheen. :p

Ah ik zie nu nog iets:
Extra -> verzenden/ontvangen -> instellingen voor verzenden/ontvangen -> groepen voor verzenden/ontvangen definiëren -> selecteer "alle accounts" en klik op bewerken

Nu staat onder mapopties ook nog een optie zodat alleen de berichtkoppen worden gedownload ofwel de complete berichten.
Je moet het maar weten. In ieder geval mooi dat je er achter bent :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan