berichten tijdens start

• Onderwerp starter Onderwerp starter rob1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rob1

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2001
Hallo,

Ik heb het volgende probleem. Ik heb een keer een virus gehad. Een aantal bestanden konden niet gedesinfecteerd worden. Ik heb ze dus gedelete. Daarna krijg ik bij het opstarten, of eigenlijk als de computer daar mee klaar is, 3 berichten dat er DLL bestanden weg zijn. Die 3 DLL waren ook bij de geinfecteerde bestanden en zijn nu dus weg. Alles lijkt gewoon te werken. Weet iemand waar deze DLL's van zijn, en waar ik nieuwe kan vinden? Ik heb er al eens naar gezocht op internet waar kan ze daar niet vinden. In de JPG bijlage is te zien wat ik beschrijf.

Groeten,
Rob

Bijlagen

• start.jpg
    start.jpg
    41,1 KB · Weergaven: 29
Ten eerste misschien de mededeling dat het niet erg handig is om bestanden te verwijderen (al zijn ze door een virus besmet)? Hulp vragen ipv verwijderen was wellicht handiger geweest?

Daar de bestanden in de map Temp zitten, zouden ze m.i. niet voor problemen mogen zorgen. Heb je de map temp al eens leeggemaakt middels schijfopruiming en daarna de pc opnieuw opgestart?

Wellicht zijn de dll files van het virus zelf. Dit zou kunnen betekenen dat de "hoofd" bron van het virus nog niet weg is en dat dit virus op zoek is naar die dll files maar, omdat jij ze hebt verwijderd, het deze niet kan vinden.

Heb je al een volledige systeemscan gedaan?

Kijk vooral ook eens wat er allemaal opstart bij jouw systeemopstart. Daar zou de bron, de "aanroeper" van de dll files tussen moeten staan.

Ik heb wat gevonden, daar waar je zij.
Er staan 3 dingen die de DLL's aanroepen. (CMDS, MSServer en BN07625f40)
Over de MSServer heb ik op internet al iets gevonden van iemand die er niet van af kan komen. Hoe kan ik er voor zorgen dat dit spul van de computer gaat? In opstarten heb ik het al uitgeschakeld.

Het is allemaal oké. Probleem is opgelost.
Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan