berichten uit inbox verdwenen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Joh
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Joh

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2003
Het probleem is niet opgelost ondanks alle goede adviezen. Ik ben gewoon een half jaar berichten kwijt.
Dank voor de reacties.

Vanmiddag waren ineens de berichten vanaf mei uit mij inbox verdwenen. Ik ben niet met outlook aan het werk geweest.
Kan ik deze berichten terughalen?
bvd voor het antwoord
Joh

Laatst bewerkt:
Wellicht zijn de mappen automatisch gecomprimeerd.
Dan kan het knap lastig worden.
Kun je dat controleren?

De .pst is toch een "systeembestand" (?) en in de .pst zitten ook de oude mails.

Paul-RT; zei:
Wellicht zijn de mappen automatisch gecomprimeerd. .
Bij comprimeren worden helemaal geen gegevens verwijderd, dus dit kan de oorzaak niet zijn

Pasja; zei:
De .pst is toch een "systeembestand" (?) en in de .pst zitten ook de oude mails.

Pfff .... het wordt steeds gekker :shocked:
OE gebruikt helemaal geen pst-bestand.
Het is bovendien geen systeem-, maar een gegevensbestand.
Dat geldt overigens ook voor de databestanden die OE gebruikt ....

Dus: systeemherstel, forget it!

Laatst bewerkt:
Nee, maar ik heb zelden iemand gehoord die na het comprimeren nog fatsoenlijk bij zijn email kon komen.
Alle "oude" mails lijken verdwenen.

De beste tip was (onbewust) nog van Paul-RT: Als (zeer) recent er nog comprimering heeft plaatsgevonden van de Outlook Express bestanden, dan zitten de veiligheidskopien die vooraf worden gemaakt nog in de Prullenbak. Je zou die backup-bestanden dus misschien kunnen redden vanuit de Prullenbak.

Heb je inderdaad in de Prullenbak veiligheidskopien gevonden (Postvak IN.dbx, Verzonden Items.dbx etc.), maak dan zelf even een veiligheidkopie van de huidige Outlook Express bestanden, om de mail van ná de comprimering ook veilig te stellen.

Lokatie Outlook Express bestanden:
Start -> Uitvoeren -> "%userprofile%\Local Settings\Application Data\Identities"
Dubbelklik op de map met de "{xxxxxxxx-xxxx-xxxx-xxxx-xxxxxxxxxxxx}" aanduiding
Dubbelklik map Microsoft
Maak ergens een veiligheidskopie van de map Outlook Express die je dan ziet.

Kijk wat er daarna gebeurt als je de veiligheidskopie vanuit de Prullenbak terugzet.
Hierbij moet natuurlijk Outlook Express afgesloten zijn.

Tijs.

Pfff .... het wordt steeds gekker :shocked:
OE gebruikt helemaal geen pst-bestand.
Tot op heden heb ik geen helderziende gaven, jij blijkbaar wel? De sectie waarin de vraag wordt gesteld is OE, doch in het startbericht wordt gesproken over Outlook! Kennelijk is de wazige glazen bol aan de gene zijde kristalhelder? Het wordt idd. steeds gekker............. ;) :D

Laatst bewerkt:
Nee, maar ik heb zelden iemand gehoord die na het comprimeren nog fatsoenlijk bij zijn email kon komen.
Alle "oude" mails lijken verdwenen.

Sorry, hier was ik niet van op de hoogte.
Ik gebruik outlook uit het msoffice-pakket en comprimeer geregeld (wel nodig ook ....) maar heb van het ogenschijnlijke gegevensverlies nooit last gehad.
Bestaat er overigens in OE ook een (automatische) archiveer-functie, zodat het probleem van TS daaraan kan liggen?

Laatst bewerkt:
Bestaat er overigens in OE ook een (automatische) archiveer-functie, zodat het probleem van TS daaraan kan liggen?

Archiveer functie is er vlgs. mij niet, maar je zou natuurlijk wel kunnen kijken of een berichtenregel is te maken die op basis van 'ouderdom' mailtjes verwijderd.

M.b.t. autocomprimeer-instellingen van OE: Kijk even hier

Tijs.

Archiveer functie is er vlgs. mij niet, maar je zou natuurlijk wel kunnen kijken of een berichtenregel is te maken die op basis van 'ouderdom' mailtjes verwijderd.

M.b.t. autocomprimeer-instellingen van OE: Kijk even hier

Tijs.

M.b.t het activeren: mijn vraag was bedoeld om mogelijke oorzaak van verdwijnen mailtjes van ts te verklaren. In outlook kan je instellen dat gegevens vóór een bepaalde datum moeten worden verwijderd uit het actuele pst-bestand.

Wat betreft het 'autocompromeren' van OE, bestaat er ook zoiets in Outook (MsOff)? Dat zou ik zeer handig vinden .......

We zijn alweer een week verder, en we weten van Joh nog steeds niet of het om Outlook gaat (onderdeel van Microsoft Office) of Outlook Express.
@Joh: Vertel ons wat bij jou van toepassing is.

Als het toch om Outlook gaat, en niet om Outlook Express:
Kijk de autoarchiveer-optie na: Extra -> Opties -> tabblad Overige -> knop Autoarchiveren
Staat autoarchiveren aan, dan kan het zijn dat mails van x maanden terug in een archief worden neergezet. In hetzelfde gedeelte kun je ook achterhalen hoe dat archief-bestand heet en waar het staat.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan