Berichten uit Windows Mail importeren in Outlook 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

hoevejh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 nov 2009
Goedemorgen,

Ik gebruikte Windows Mail in Windows Vista. Aangezien ik Windows 7 wilde installeren heb ik de contactpersonen en berichten geëxporteerd naar een andere harde schijf (zowel m.b.v. de indeling Microsoft Exchange als Microsoft Windows Mail, beiden in een aparte map).

Nu wil ik in het reeds geïnstalleerde Windows 7 gebruik maken van Outlook 2007.

Hoe kan ik mijn opgeslagen berichten importeren in Outlook?

Met vriendelijke groet,

Jeroen

Hoi,

In OL2007 heb je de mogelijkheid om gegevens uit Windows mail te importeren.
Zie bijlage
Mogelijk moet je het via een 'tussenstap' doen, door je eerder in reservekopie opgeslagen gegevens eerst onder Windows Mail van '7' te importeren en hierna in Outlook

Bijlagen

• ScrnDmp.jpg
    ScrnDmp.jpg
    26,7 KB · Weergaven: 566
Hoi,

In OL2007 heb je de mogelijkheid om gegevens uit Windows mail te importeren.
Zie bijlage
Mogelijk moet je het via een 'tussenstap' doen, door je eerder in reservekopie opgeslagen gegevens eerst onder Windows Mail van '7' te importeren en hierna in Outlook

Dag Thieu,

Bedankt voor je snelle reactie!

Bedoel je met de Windows Mail van '7' Windows Live Mail? Dus de berichten in Windows Live Mail importeren, weer exporteren en vervolgens importeren in OL2007?

Met vriendelijke groet,

Jeroen

Hoi,

Weet ik niet .... want ik ken Windows 7 niet.
Zoals jij het zegt, lijkt het erop dat Windows Mail niet meer in Windows 7 zou zitten.
Onder Vista is Windows mail standaard meegeleverd en geïnstalleerd en kan je daarnaast Windows live mail downloaden en installeren.
Hoe dat onder Windows 7 is weet ik dus niet.
In elk geval wordt in de 'importeer-'optie onder OL2007 wel Windows Mail aangegeven, maar niet Windows Live Mail.

Hoi,

Weet ik niet .... want ik ken Windows 7 niet.
Zoals jij het zegt, lijkt het erop dat Windows Mail niet meer in Windows 7 zou zitten.
Onder Vista is Windows mail standaard meegeleverd en geïnstalleerd en kan je daarnaast Windows live mail downloaden en installeren.
Hoe dat onder Windows 7 is weet ik dus niet.
In elk geval wordt in de 'importeer-'optie onder OL2007 wel Windows Mail aangegeven, maar niet Windows Live Mail.

Windows Mail zit inderdaad niet meer in Windows 7, zie ook:
http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/What-happened-to-Windows-Mail

Ik heb vanuit OL2007 ook de importeer-optie Windows Mail geprobeerd. Maar de weggeschreven berichten kon ik niet selecteren.

Hoi,

Tja, zoiets vermoedde ik al .....
Gaat het nu om veel contactpersonen en mails, dan loont het wellicht de moeite het volgende te doen:

1. Zoek een kennis die Vista (en mogelijk ook een Outlook-versie - 2002, 2003, of uiteraard 2007 - op de computer heeft) en maak op die pc tijdelijk een nieuwe windows-account aan.
2. Importeer je gegevens onder die account in Windows Mail.
3. Start hierna Outlook (ook weer onder die tijdelijk Windows-account) en importeer nu vanuit Windows Mail.
De gegevens worden nu opgenomen in een z.g. PST-bestand, waar álle outlookgegevens (mails, contactpersonen, agenda-items etc.) staan.
4. Tenslotte kan je dit pst-bestand op een extern medium plaatsen door het bijvoorbeeld uit Outlook te exporteren en onder jou Outlook 2007 (Windows 7) weer te importeren.

Hoi,

Tja, zoiets vermoedde ik al .....
Gaat het nu om veel contactpersonen en mails, dan loont het wellicht de moeite het volgende te doen:

1. Zoek een kennis die Vista (en mogelijk ook een Outlook-versie - 2002, 2003, of uiteraard 2007 - op de computer heeft) en maak op die pc tijdelijk een nieuwe windows-account aan.
2. Importeer je gegevens onder die account in Windows Mail.
3. Start hierna Outlook (ook weer onder die tijdelijk Windows-account) en importeer nu vanuit Windows Mail.
De gegevens worden nu opgenomen in een z.g. PST-bestand, waar álle outlookgegevens (mails, contactpersonen, agenda-items etc.) staan.
4. Tenslotte kan je dit pst-bestand op een extern medium plaatsen door het bijvoorbeeld uit Outlook te exporteren en onder jou Outlook 2007 (Windows 7) weer te importeren.

Ik heb gisteravond bij mijn ouders ook de pc 'ge-upgrade' naar Windows 7. Nadat ik hun gegevens heb omgezet van Windows Mail naar Outlook, Heb ik mijn back-up geïmporteerd in hun Windows Mail en vervolgens weer omgezet naar een .pst-bestand in Outlook. Dit heb ik dus weer op mijn eigen pc ingelezen en alle mails en contactpersonen zijn weer terecht.

Dus e.e.a. ongeveer zoals je hierboven hebt aangegeven.

Bedankt voor je meedenken!

Groeten,

Jeroen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan