Berichten van één afzender worden niet ontvangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

imkeren

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2011
Ik heb problemen met het niet ontvangen van email berichten van één bepaalde afzender, namelijk g.vanderveken@SJBMALLE.be; met de regelmaat van de klok worden berichten van deze afzender niet ontvangen.
Het bericht dat de afzender ontvangt is : De bezorging bij deze ontvangers of groepen is voltooid, maar er is geen ontvangbevestiging verzonden door de doelserver frans.cop@skynet.be

Kan iemand mij een tip geven ivm mogelijke oorzaak.
Heb al gekeken naar 'Ongewenste afzender' maar niet oorzaak, want heel soms komen de berichten wel door.

Bedankt bij voorbaat

Imker :mad:

Manama,

Ik ken de afzender zéér goed want het is mijn koor dirigent die regelmatig partituren doorstuurt, en het probleem is dat ik zijn berichten met de regelmaat van de klok niet ontvang.

:D
Gtjes

Dan zet deze beste maar bij veilige afzenders. Proberen.

Dan zitten er in die bijlage kennelijk documenten (partituren) bij die door een scanner wellicht als virus worden herkend en zodoende soms wel en soms niet worden geblokkeerd.

Heb je daar in het verleden al eens problemen mee gehad.

Tip: Vraag eerst je dirigent eens om een gewone mail te sturen zonder bijlage. Kijk dan eens wat dat oplevert.

Er is blijkbaar geen vaste lijn in te trekken ; zowel met als zonder bijlage worden wel/niet verstuurd.

Dan is dat knap vervelend en als ik het zo allemaal lees is er kennelijk geen panklare oplossing voor.

Of toch.??

Misschien het voorstel om eens een ander e-mailadres aan te maken. (normaal is dit natuurlijk niet)

bijvoorbeeld imkerenpartities@gmail.com

En hem deze eens via die weg te laten mailen. :P Hij zal wel denken. :shocked:

Maar ja de keus is aan jou. ;)

Had ik ondertussen gedaan, maar het is wel knap vervelend dat mijn huidig adres problemen oplevert, omdat al mijn correspondenten dit adres kennen Dwz definitief van adres veranderen is niet zo evident Toch bedankt voor uw bedenkingen en gtjes

Imker

Daar heb je gelijk in. Maar je hebt het toch alleen met de dirigent of heb je het met meerdere personen/afzenders. ??

Dan is het wellicht mogelijk dat je de veiligheid van je mail veel te streng hebt staan. Kijk daar eens even naar.

Je hebt windows live mail he. Beveiligingsopties. Kan wel een hoop gaan typen, maar lees hier eens wat je kunt doen qua beveiligen. Klikje voor uitleg.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan