Berichten versturen in thuisnetwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

snellevleermuis

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2009
Berichten
5
Hoi,

Ik heb net een nieuwe computer, en nu hebben wij in huis één computer beneden staan, en één computer boven. Is er een manier om een bericht te sturen tussen die twee computers? Ze staan aangesloten op hetzelfde internetnetwerk. De bovenste met kabel en de onderste met draadloos. Alle twee de pc's draaien op windows 7 en zijn net een maand oud.

Bedankt
 
Ja, heel simpel, ga naar de mappen die je wil overzetten (zet deze anders allemaal in 1 map misschien makkelijker) dan eigenschappen>delen daar staat wergens een optie om die map te delen.... daarna open je op de nieuwe pc de eigenschappen van (deze) computer >netwerkverbinding maken>type ip en de naam van map in als voorbeeld: \\192.168.1.67\Bestanden dan kopieer je alles daar vandaan op je nieuwe pc (duurt misschien even)

IP vind je door start>uitvoeren>cmd>ipconfig te gaan

Succes

Als dat is wat je bedoel je best wel onduidelijk !!!!!
 
Laatst bewerkt:
Sorry, ik probeerde zo duidelijk mogelijk te zijn. Ik wil met de pc beneden naar de pc boven een berichtje sturen. Gewoon een kort text berichtje dat dan op mijn scherm komt te staan. Zoiets als: ' we gaan 'eten'' ofzo.
 
ik hoopte op iets wat al in windows zelf zat. Ik heb zelf al wat gegoogeld, en heb geleerd dat je berichten kon versturen via command scherm. Helaas is deze functie er vanaf vista uitgehaald, dacht ik gelezen te hebben.
 
de informatie van de link is oud, en werkt niet. Verder hoopte ik dat ik niets hoefde te downloaden:eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan