berichten verzonden volgen outlook-expres ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Wanneer ik mijn e-mails verzendt met outlook-expres, vaak is dat +- 10 mb, zijn deze na een minuut al verzonden volgens outlook-expres.

Echter wanneer ik dan wil surfen gaat alles heel traag, wanneer ik dan op mijn verbinding rechtsonder klik zie ik dat er nog steeds upload is van +- 300 Kbps.

Dus de mails worden nog steeds verzonden en toch volgens outlook-expres zijn ze verzonden.

Heeft iemand ervaring met dit probleem ?

Heb adsl en norton internet security 2005.

Norton scant de uitgaande mail op virussen. Dit proces staat tussen Outlook Express en de werkelijke verzending in. Outlook Express geeft de verzending in handen van Norton en is zelf daarmee klaar met z'n taak. Vandaar dat het in "Verzonden items" staat. Dat Norton er nog niet klaar mee is, staat buiten Outlook Express.

Maar je ziet van OE toch in de systray dat pictogram met die uitgaande pijltjes.Dat is OE die aan het verzenden is.

Zelf heb ik Norton Antivirus en die pijltjes zijn vervangen door een klein venstertje van Norton waarin de voortgang van het verzenden te volgen is.

Heb je bij norton niet ingesteld dat je een metertje (of zoiets) wilt zien?
Dan kun je zien hoever Norton is.
Kijk maar eens bij je instellingen van Norton Antivirus.
Met grote bijlage duurt het scannen inderdaad een hele tijd. Je zou ook uitgaande bijlagen scannen uit kunnen zetten.

Geplaatst door Sidi
Zelf heb ik Norton Antivirus en die pijltjes zijn vervangen door een klein venstertje van Norton waarin de voortgang van het verzenden te volgen is.

Ik heb ook norton en zie ze beide,de pijltjes en het norton vakje.

Jij ook weer gelukkig. En nu je systeem maar goed schoon houden zodat je een ander niet besmet.
Dat is natuurlijk de achterliggende gedachte van Norton ;)

Maar wanneer jullie verzenden zien jullie dan het venster van OE waar de vooruitgang van verzenden en ontvangen staat ?

Ach precies! :) En belangrijk vind ik dat een bijlage gescand wordt. Ik zou Karine dan ook aanraden om dat scannen niet uit teschakelen. Ontvangers van een virus zijn meestal niet blij met de afzender daarvan. En daar heeft Elisa dus weer een goed punt.

Maar wanneer jullie verzenden zien jullie dan het venster van OE waar de vooruitgang van verzenden en ontvangen staat
Ik niet. Ben je niet in de war met die van Norton?
Onderin je taakbalk naast de systray?

Misschien werk jij altijd met verzenden/ontvangen. Ik niet. Hoe dan ook, als OE het al heeft verzonden gaat het vervolgens door de mangel bij Norton. En dat duurt even.

Dit zie ik:

Nortonschermdingetje.jpg

en als de bijlagen wat groter zijn zie ik na een tijdje:

Nortonschermdingetje_02.jpg

Laatst bewerkt:
Er is wel een verzenden en ontvangen scherm waarin je kunt zien hoe het in OE binnenkomt. Maar uitgaan........
dat moet wel een flinke bijlage zijn. Anders krijg je de kans niet om op Extra/verzenden/ontvangen te klikken.

Eigenlijk zie je dat scherm nooit. Daar kijk je alleen maar op als er problemen zijn. En dat had Karine :)

Sidi jij hebt het dus ook dubbel net als mij Norton en OE.
norton----- dat gele vierkantje rechtsonder.
outlook--- witte envelop met 2 blauwe pijltjes
en dat schermpje is er wel moet je maar eens een mail versturen en zodra die weggestuurd word outlook afsluiten en gelijk naar buroblad.
;)

Laatst bewerkt:
Nou, kijk even goed naar het bovenste plaatje. Wat je namelijk niet ziet is dat ik de muisaanwijzer op dat envelopje geplaatst had (Printscreen neemt de muisaanwijzer niet mee) Volgens de tiptool zou dat envelopje dus juist van Norton zijn. Maar whatever: ons aller conclusie is zo ongeveer hetzelfde :)
Trouwens: thuis gebruik ik geen Outlook Express maar Opera mail. De strekking is hetzelfde: de virusscanner vangt de opdracht af van de e-mailclient. (Vanmiddag zat ik acht de pc van m'n werk. " En dan zit jij te Helpmijen??? Eh, ja..)

Ik weet niet beter dan dat het envelopje van Norton is. Je kunt n.l. kiezen wat je allemaal wilt zien.
Voortgangsindicator enz.

Werkend Helpmijen.........je bent de 2e vandaag die dit deed. Ohooooooooooo

Foutje bedankt :thumb:
Ik was er echt van overtuigt dat het OE was.:o
nu ook zelf getest.

De 2e nog maar?? En al die leden die ik overdag ingelogd zie staan dan? Allemaal werkloos of met de VUT? :D Trouwens, wat deed JIJ daar vanmiddag? En Maikel?
En dan nog: via Helpmij heb ik ook al heel wat oplossingen aangedragen voor al die digibeten op mijn werk dus mogen ze niet zeuren.

Maar eh, waar kun je die opties instellen voor dat voortgangsvenstertje dan? Dat heb ik nog nergens gevonden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan