Berichten via thuisnetwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

ED1987

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 dec 2010
Dag helpers,

Ik heb een vraag over het verzenden van berichtjes (korte tekst berichten) tussen pc's/laptops in mijn thuisnetwerk.

Na het verzenden van een bericht moet er een pop-up verschijnen op de andere pc's.

Dit bleek voorheen te kunnen via het commando 'net send'. Dit blijkt echter niet meer te werken op windows vista. Hier is dit vervangen door het commando msg.exe. Dit wordt alleen niet meegeleverd op Vista Home Premium.

Ik vraag me af of er een mannier is dit toch te 'installeren'. Ik heb via Configuratiescherm\Programma's en onderdelenonderdelen het windows onderdeel; 'MSQM Microsoft Message Queue' al ingeschakeld. Maar dit heeft het ook niet opgelost.

Weten jullie nog een andere oplossing?

Alvast bedankt.

net send is vervangen op XP en later door het commando MSG (.exe).

De optie MSG werkt bij mij niet en wat ik heb gevonden ligt dit aan mijn windows vista versie.

Of is het gewoon een optie die aangezet moet worden?

Of zijn er nog andere manieren om dergelijke berichten te verzenden over een thuisnetwerk?

Ben ook wel nieuwsgierig want ik mis de optie ook in Vista. Ik lift effe mee

Ron

Voor beiden dan het volgende huiswerk. Controleer eens of de messenger service draait. Deze is nodig hiervoor en om veiligheidsredenen staat die volgens mij tegenwoordig standaard uit.

Zal er vanavond eens naar kijken.
Overigens herkent de cmd line editor de msg opdracht niet; net zo min als de "net send" opdracht

Ron

Windows Vista Home Premium: kan bij de services niets vinden wat op een messenger service lijkt; op XP is er wel een "messenger" te vinden tussen de services

Nog even gecheckt: msg wordt niet herkend in cmd.
Net send ook niet

Ron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan