Berichten worden niet ontvangen...........

• Onderwerp starter Onderwerp starter Strab
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Strab

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2006
Ik heb het volgende probleem met Outlook (2003, maar in versie 2000 was dit probleem er ook)

Ik kan met Otlook berichten versturen. De berichten komen in de map verzonden items terecht. Een klein aantal van de geadresseerden (totaal ca. 45) ontvangt het bericht wel. de meesten niet. Ik ontvang geen foutmeldingen. Hetzelfde bericht verzenden met Outlook Express of een ander mailprogramma (Mozilla) geeft geen problemen. Wat gaat er fout??

Als ik de berichten per geadresseerde apart verzend wordt het bericht wel ontvangen.

Als ik het goed begrijp werk je met distributielijsten? Als sommige geadresseerden de mail niet ontvangen, dan moet een onjuist emailadres zijn gebruikt.
Heb je de distributielijsten scherp gecontroleerd?

Als ik het goed begrijp werk je met distributielijsten? Als sommige geadresseerden de mail niet ontvangen, dan moet een onjuist emailadres zijn gebruikt.
Heb je de distributielijsten scherp gecontroleerd?

Ik heb wel distributielijsten gebruikt, maar daar zit het probleem niet. Deze werkten in Outlook express goed. Bij de laatste berichten die ik nu met Outlook 2003 heb verstuurd heb ik alle geadresseerden handmatig geselecteerd en er zitten geen verkeerde adressen tussen.

OE werkt met groepen, maar goed, in Outlook heb je adressen met de hand geselecteerd maar toen wel aan een distributielijst toegevoegd? Staat die e-maillijst bij de ontvangers wel aangemerkt als gewenst of worden emails van emaillijsten bij die ontvangers als ongewenst aangemerkt?

OE werkt met groepen, maar goed, in Outlook heb je adressen met de hand geselecteerd maar toen wel aan een distributielijst toegevoegd? Staat die e-maillijst bij de ontvangers wel aangemerkt als gewenst of worden emails van emaillijsten bij die ontvangers als ongewenst aangemerkt?

Ik verzend voor de zekerheid zonder er een distributielijst van te maken.
Als ik mijn account in Outlook test krijg ik het resultaat als in de bijlage. Misschien dat dat duidelijkheid geeft?

Bijlagen

Als ik de berichten per geadresseerde apart verzend wordt het bericht wel ontvangen.
Ik verzend voor de zekerheid zonder er een distributielijst van te maken.
Welke tussenvorm van verzenden gebruik je nu precies?
Uit je bijlage valt op te maken dat de SMTP-server wel gevonden wordt, maar een bericht versturen mislukt.
Dat gebeurt dus niet als je apart een bericht verstuurd zoals je in je eerste post zei?
Vanuit welke SMTP-server verstuur je die individuele emails? Wat is je provider?
Als je 45 emails tegelijk verstuurd, niet via een distributielijst zeg je, via welke SMTP-server verstuur je dan?

Welke tussenvorm van verzenden gebruik je nu precies?
Uit je bijlage valt op te maken dat de SMTP-server wel gevonden wordt, maar een bericht versturen mislukt.
Dat gebeurt dus niet als je apart een bericht verstuurd zoals je in je eerste post zei?
Vanuit welke SMTP-server verstuur je die individuele emails? Wat is je provider?
Als je 45 emails tegelijk verstuurd, niet via een distributielijst zeg je, via welke SMTP-server verstuur je dan?

Ik begrijp het resultaat van de test ook niet goed. Dat zou betekenen dat ik helemaal geen berichten kan verzenden, maar dat is dus niet zo. Ieder individueel bericht komt gewoon aan. Ik verzend alle berichten via smtp.quicknet.nl. (multikabel dus). Ik verstuur natuurlijk geen 45 aparte e-mails tegelijk, maar 1 bericht waarvoor ik in mijn adresboek 45 aparte adressen selecteer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan