Berichtenbalk fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark07

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2007
Ik ben bezig met het installeren van een fotoalbum, op de index komt deze foutmelding:

PHP:
Warning: include(berichtenbalk/weergeven.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /xxxx/xxxx/xxxx/xxxx/public/sites/www.*domein*.nl/berichtenbalk/index.php on line 5

Warning: include() [function.include]: Failed opening 'berichtenbalk/weergeven.php' for inclusion (include_path='.:/usr/share/php:/usr/share/pear') in /xxxx/xxxx/xxxx/xxxx/public/sites/www.*domein*.nl/berichtenbalk/index.php on line 5

Weet iemand wat ik met deze foutmelding moet doen?
Alvast bedankt:thumb:

Wat zegt dit je?
No such file or directory

Kijk ook even wat er op regel 4 of 5 van index.php staat. Daar komt deze melding namelijk vandaan.

PHP:
include 'berichtenbalk/weergeven.php';
regel 4 is wit regel en hierboven is regel 5 weergegeven.
Alvast bedankt...en trouwens zo te zien staat gewoon alles op de goede plek in de directory.

Volgens de foutmelding klopt dat dus niet, als je naar de map "berichtenbalk" gaat dan zie je ook het bestand "weergeven.php"?

Ja dit is tóch wel het geval.
Heb ik dit misschien niet verkeerd ingevuld?:
PHP:
$map = 'berichtenbalk/'; // De map waar de berichtenbalk in staat (tip: './' is deze map en '../' is de map hieronder)

Waarschijnlijk moet daar ./ voor.

Waarschijnlijk moet daar ./ voor.

Helaas zonder resultaat :(
Hier even de hele code van de index zelf.
PHP:
<?php 

$map = './berichtenbalk/'; // De map waar de berichtenbalk in staat (tip: './' is deze map en '../' is de map hieronder) 

include 'berichtenbalk/weergeven.php'; 
//De functie invoegen 

//voorbeeld weergeven: 

//De waarde van de berichtenbalk is de map waar de berichtenbalk in staat. 
//Stel dat je een map aanmaakt genaamd berichtenbalk en je wilt hem includen op je eigen pagina een niveau lager gebruik je: 
// echo berichtenbalk('./berichtenbalk/'); 
?>

Alvast bedankt!:thumb:

Probeer dit eens:
PHP:
include './berichtenbalk/weergeven.php';

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan