Berichtgeving

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelleruben

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Hallo allemaal,

Situatie
Ik heb een frontend database, daarin zitten gekoppelde tabellen in (van de backend database)
Mijn collega's loggen in op de frontend db, de gegevens die ze verwerken, worden in de backend db opgeslagen.

Frontend - Alle formulieren, query's, rapporten,
Backend - Alleen de tabbelen

Wens
Als er mensen in de frontend zitten. En eruit moeten, wil ik graag iets, waarmee ik een berichtgeving (popup of zo) kan laten tonen dat ze de applicatie af moeten sluiten, zodat ik een nieuwere versie kan installeren. Is dit mogelijk?

Laatst bewerkt:
Geen idee of dat kan, al denk ik eigenlijk van niet. Want je zou daar een formulier voor moeten hebben dat inbreekt in iemand anders zijn db sessie. Maar je kunt dat denk ik met NetSend toch wel doen? Daarmee stuur je vanuit een DOS prompt een dialoogvenstertje naar de betreffende gebruikers.

Nou ik kwam op het idee, omdat bij mijn vorige werkgever. Dat wel kon, en het was ook
een Access Applicatie. Alleen weet ik niet hoe ze dat hebben gemaakt.

En met netsend, moet je per gebruiker doen of iedereen (en dat is niet de bedoeling)
Of kan je daarmee ook bijvoorbeeld 6 gebruikers kiezen?

Laatst bewerkt:
Was het misschien via een trigger op een formulier? want dat zou misschien wel kunnen. Dat je een formulier bij het openen mee laat starten, dat triggert als je in de backend een tijd invoert bijvoorbeeld.

Was het misschien via een trigger op een formulier? want dat zou misschien wel kunnen. Dat je een formulier bij het openen mee laat starten, dat triggert als je in de backend een tijd invoert bijvoorbeeld.

Durf ik echt niet te zeggen.

Ik weet dat bij die werkgever, dat we met een Access database werkten, en als er een update kwam, kwam er een melding op het scherm te staan.. Deze melding zag je alleen als je de betreffende Access applicatie open had.

Maar is zoiets wel makkelijk in te bouwen? En moet dat op het formulier waar men in werk?

Ik heb geen idee hoe ze het gemaakt hebben, maar het is een leuke uitdaging! En die laat ik niet vaak liggen, dus ik ga er zeker mee stoeien!

@Charles:
Dat is inderdaad wat ik zelf ook in gedachten had. Bedankt voor de link!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan