Berrekend veld Rapport bij nul (0) niet laten zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rene71

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2012
vraagje hoe kan je in een rapport een valuta veld bij het getal nul (0) dit niet laten zien
ik maak een berekening met aantal Prijs en (de som van die twee) totaal
als ik 60x€0,00 = €0,00 maar de €0,00 willen we niet zien

Notatie, lijkt mij.

Bedankt voor je reactie
ik heb in de Query de volgende Berekening gemaakt
Code:
Totaal_Incl_Korting: CCur([Aantal]*[Stuksprijs]*(1-[Korting]))
dat gaat goed zolang ik er een getal in zet
maar als ik het veld Stuksprijs leeg laat krijg ik een fout
wat doe ik verkeerd?
ik probeer
Code:
Totaal_Incl_Korting: CCur IF([Aantal]*(IF[Stuksprijs] Is Null OR [Stuksprijs] ="", "0",[Stuksprijs])*(1-[Korting]))
dat is ook niet goed
wat kan ik dan evt bij Notatie nog aanpassen ?

Je haalt een aantal dingen door elkaar: notatie heeft alleen met het uiterlijk van een veld te maken; daarmee kun je niets doen m.b.t. foutieve invoer. Een foutmelding is namelijk ook output, en daar kun je bijna niet omheen met opmaak. Voorkomen dat je de foutmelding krijgt is dus de juiste weg. Zodra de berekening de juiste waarde levert, kun je met opmaak de weergave correct instellen.
Code:
Totaal_Incl_Korting: CCur(IIF([Stuksprijs] Is Null, 0,[Aantal]*[Stuksprijs]*(1-[Korting])))
Daarnaast gebruik je een functie die niet mag (IF) en die je moet vervangen door IIF. Volgens mij zou mijn versie moeten werken.

met een kleine aanpassing, twijfelde ik er niet aan dat het zou werken
Probleem opgelost, op de notatie na van de overige bedragen waar ik nu het euro teken niet voor krijgt

Bedankt voor de uitleg en oplossing

Waarom gebruik je de eigenschap Notatie niet voor het euro teken? Lijkt mij een stuk simpeler.

heb ik ook gedaan, maar zag niet direct dat de euro erbij stond
ga er vanavond mee aan de slag
maar voor nu is het probleem opgelost

Euro opmaak kun je zelf maken door de juiste tekens in te type, of de tekst Euro.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan