beschadigd document

Status
Niet open voor verdere reacties.

Egbert1020

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 mei 2009
hallo,

ik heb via via een oud Word document gekregen en dat kan ik niet openen. Het gaat over genealogie. wie wil er een poging doen het voor mij te openen?

(oorspronkelijk heette het bestand meyering.hij, maar dat gaf een foutmelding met uploaden. Ik heb het hernoemd tot meyering.doc)

Bij voorbaat dank,

Egbert

Bijlagen

Laatst bewerkt:
De bestandsextentie .hij is mij totaal onbekend en een bestandextentie gewoon manueel wijzigen naar een andere zal zelden goede resultaten opleveren. Probeer "via via" aan het bestand te geraken met een goede extentie (.doc,.txt,...).

Hallo Fubar,

bedankt voor je reactie,
Dat is nu net het probleem: bestand is van ±1996 en degene die het bestand heeft gemaakt is reeds overleden. Dit is het enige dat bestaat: meyering.hij. Ik weet dat het een vreemde extensie is. Dit bestand gaat over mensen die eerder woonden in Hijken, vandaar ws de zelf bedachte extensie .hij.

Groeten,

Egbert

Wellicht dat je dit bestand via een of ander (genealogie) programma dient te openen?

Kan het misschienn zo zijn dat het helemaal geen extensie is.
Mogelijk heb je alleen een converteer probleem.

Ik heb je vraag naar een andere sectie verplaatst, wat dit met 'helpmijdagen' te maken heeft is mij niet duidelijk.

Ik heb hier even een oude PC aangeslingerd waar nog Office 97 op staat, die geeft aan dat het bestand met een wachtwoord beveiligd is en dat het daarom niet geopend kan worden.

Ik heb hier even een oude PC aangeslingerd waar nog Office 97 op staat, die geeft aan dat het bestand met een wachtwoord beveiligd is en dat het daarom niet geopend kan worden.

.... bij mij dezelfde melding.
Het geeft eigenlijk twee dingen aan:
1. Er zit een wachtwoord op
2. Het moet geconverteerd worden naar Word, en is dus kennelijk geen Word-document.

Hint:
Wellicht (omdat het w.s. om een document gaat dat is gemaakt door een 'wat ouder' iemand) is het een WordPerfect document.
Je zou de extensie dan kunnen veranderen in .wpd.
In het beste geval beschik je nog over een versie van de WordPerfect-tekstverwerker.
Blijft het probleem van het wachtwoord.
Ik weet dat er (ook destijds voor WP) programma'tjes waren die het wachtwoord konden 'hacken' maar zou niet meer weten hoe je daar aan kunt komen.

hallo iedereen

iedereen bedankt tot zover. met dat laatste programmaatje krijg ik een melding dat het een WordtPerfect wachtwoord is. het programma geeft zelfs de eerste 2 letters en de rest asterisken. Toevallig komt dat wel overeen met de naam van de inderdaad wat "oudere man" die dat indertijd geschreven heeft. Nu dus op zoek naar een oude versie van Wordperfect.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan