• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Beschadigd excel bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

puppie

Supermoderator
Forumleiding
Supermoderator
Lid geworden
19 mrt 2003
Besturingssysteem
MacOS Sonema 14.6.1
Office versie
Mac heeft geen office
Hoi,
Het beschadigde bestand komt uit excel voor de mac.
Hoe zou ik dit bestand weer kunnen gebruiken.
De uitleg van de foutmelding is duidelijk alleen hoe kom ik daar bij.
Twee plaatjes als voorbeeld van de foutmelding.
Wie helpt mij om dit weer in orde te krijgen.
Er wordt gewerkt met de nieuwste mac software.
Alles is up to date,excelfout.jpgexcelfout02.jpg

Probeer het eens met Excel op Windows of in Google Sheets of Open Office Calc.
Misschien dat die het bestand kunnen openen.

Helaas, alle drie net een poging ondernomen maar bij windows zelfde foutmelding. Sheets oeps er is een onverwachte fout opgetreden en calc ongeldige bestandsnaam toen nog even numebers van mac maar ongeldige extensie.

Bevat het document toevallig wat VBA code?
Hernoem 'm dan eens van .xlsx naar .xlsm of .xlsb

Het is een adressenbestand maar ik ga een poging wagen.

Helaas m of b zelfde foutmelding.
Weet je toevallig of er een data recovery tool voor dit soort bestanden is?

Geen idee.
Het lijkt erop dat het bestand dan inderdaad nogal beschadigd is.
Ik begrijp dat je deze niet hier wilt plaatsen, maar als je dat bestand aan mij wilt sturen dan wil ik wel kijken of ik er iets mee kan.
Succes niet verzekerd, discretie wel.

On macOS, you can use the built-in Disk Utility tool to check for file system errors:
  1. Open Disk Utility from the Applications folder or search for it using Spotlight.
  2. Select your disk or partition from the list.
  3. Click on "First Aid" and then "Run" to check for and repair file system errors.
Internet.

On macOS, you can use the built-in Disk Utility tool to check for file system errors:
  1. Open Disk Utility from the Applications folder or search for it using Spotlight.
  2. Select your disk or partition from the list.
  3. Click on "First Aid" and then "Run" to check for and repair file system errors.
Internet.
Bedankt voor de informatie, als mac gebruiker ben ik hier van op de hoogte en had ik al een poging mee ondernomen.

@edmoor ik heb jou een prive bericht gezonden met het bestand erbij.
Alvast bedankt voor het mee willen kijken.

Ik heb het bestand bekeken.
Het is geen Excel bestand.
Dat bestand bevat 1 regel met 85098 Null bytes.
Ik kan er dus helaas ook niets mee.

Oke.....ik kom maandag weer op de plaats des onheils en zal dan nogmaals een kopie maken.
Voor nu alvast bedankt.

Kan je het ook eens naar mij sturen Puppie. Ik heb hier ook een Mac met LibreOffice.

Hieruit blijkt dus weer, hoe belangrijk kopieën zijn. Bijvoorbeeld maandelijks of wekelijks.
Oude koek, maar gaat nog steeds vaak mis...

Het is een bestand uit 2023. Als je een kopie maakt en de extensie wijzigt naar csv wat doet het bestand dan? Mac weet ik niets van.

Hieruit blijkt dus weer, hoe belangrijk kopieën zijn. Bijvoorbeeld maandelijks of wekelijks.
Oude koek, maar gaat nog steeds vaak mis...
Er is wel een backup.

Als je een werkende back-up van het bestand hebt, ga je de vraag toch niet voorleggen? Ik ben geen familie van Louis van Gaal. We wachten af wat de resultaten zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan