Beschadigd register

Status
Niet open voor verdere reacties.

dickenannemiek

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2003
Berichten
611
Windows XP "doet het niet goed meer".

XP start wel op. Maar bijv. na klikken op zoeken (in startmenu) opent een leeg venster. Systeemherstel opent in het geheel geen venster. Systeemherstel is dus niet mogelijk!

Het is een PC met een recovery gedeelte op een partitie op de harde schijf. Helaas werkt ook dit niet meer! Waar normaal de vraag komt (via F10 bij opstarten PC) wat voor recovery je wil doen, wordt nu gemeld dat er geen gebruikerspartitie wordt gevonden. Wanneer dan geprobeerd wordt een gebruikerspartitie aan te maken staat er "Aanmaken van gebruikerspartitie niet mogelijk!". En: "System Recovery kan niet verder gaan!". De PC wordt hierna herstart.

- Dus geen systeemherstel mogelijk in XP.
- Ook geen herstel van de fabrieksinstellingen mogelijk via de recovery.

De problemen zijn begonnen ergens bij het verwijderen met RegCleaner van (eerst via software) bestanden en registerwaarden bij het verwijderen van NIS 2005.

Ik heb "op enig moment" wel een backup van het register gemaakt, maar het terugzetten hiervan leidt niet tot oplossing van het probleem.

Ik heb al schijfcontrole gedaan, zonder resultaat.

Wat nu te doen? Kan ik een backup van het register van een andere XP-pc importeren in het beschadigde register? Of werkt dat niet? De C-schijf formatteren en een XP-cd kopen? Ik weet het niet meer...

Groet, Dick
 
Laatst bewerkt:
Als je voldoede herstelpunten hebt, kun je die schijf even in een andere computer erbij hangen, en het register terugzetten, van een ouder herstelpunt, ook kun je terug tot de computer tot vlak na de installatie.

Wel zul je in mapopties, alles zo moeten zetten, dat je alles kunt zien, qua systeembestanden, en zo.

Hier vind je er de uitleg, ervoor.
 
Even de schijf aan een andere pc hangen is voor mij niet zo makkelijk.

Ik heb hier een laptop met een goed werkend XP.

En ik heb hier de PC met een niet goed werkende XP. Maar ik kan wel in XP komen. Dus ook in C:\windows. Eventueel ook in Regedit.

Welke mappen of bestanden moet ik kopieren van de goede XP en waar plaatsen in de kapotte XP?
 
Laatst bewerkt:
Je kunt dat niet doen in/vanuit een werkende versie, en die bestanden en mappen, vind je in mijn vorige reply, in die link.
 
Lange Pier bedankt voor je hulp, maar kun je iets duidelijker zijn wat te doen?

Sorry, maar ik snap namelijk helemaal niets van "Of door middel van een Knoppix cd (?) of een cd van BartsPE (?) de volgende bestanden uit de map system volume information\restore (?) met een aantal cijfers\RP (?) met een cijfer\snapshot (?)". :shocked:

En dan:

deze in b.v. TotalCommander(?) kopieëren en renamen in
DEFAULT
SECURITY
SOFTWARE
SYSTEM
SAM

naar de windows\system32\config map

Groet weer, Dick
 
Heb je al bij de mapopties alles zo gezet, dat je alle systeembestanden en mappen kunt zien?

Dan zie je namelijk die mappen en bestanden waarover ik het heb, en het is ook niet anders zoals het daar staat, dat zijn de benamingen ervan.

Mocht je in die mappen zelf willen komen, dan dien je weer bij de mapoptie, eenvoudig delen uit moeten zetten, en krijg je er een tabblad bij, t.w. beveiliging, daar kun je eigenaar worden, en ook in die mappen komen, alleen als de Home versie hebt, kan dat alleen als administrator, in veilige modus.

Je zult dus ook moeten weten of je wel oude herstelpunten hebt, die je nu niet ziet.

Als je in windows zelf zit, kun je dat allemaal niet uitvoeren, dat kun je doen, door een Linux versie van Knoppix te gebruiken, die vanaf een cd draait, hier op te halen.

Ook is het mogelijk, om met een XP cd, een herstelinstallatie uit te voeren, zul je alleen alle updates weer moeten installeren, maar het kan alleen, als je de cd dezelfde service packs heeft.

Dus, al met al, eenvoudiger is het dus, om die schijf in een andere pc erbij te hangen, bij vrienden, misschien?
 
Ja de verborgen en systeemmappen worden weergegeven.

Helaas geen kennis van Linux en geen vrienden met een verstand van PC-s en harde schijven aanhangen.

Mijn config in de windowsmap is overigens leeg...

Email ophalen lukt ook niet. Ook niet als ik de firewall uitzet.

Ik word wat hopeloos.

Is er niet een handleiding en een programma om het register te repareren.

En waardoor is de recovery op de partitie niet bruikbaar? Komt dat door mijn wijzigingen in regedit? Is daar niet nog iets mee te doen?
 
Ten eerste hoef je geen kennis van Linux te hebben, er staat Totalcommander op, een soort verkenner, daarmee kun je het doen.

Ten tweede, het register staat in de windows\system32 map, en de basisbestanden in de windows\repair map.

En waarom je restore partitie niet werkt, geen idee, misschien anderen, ik gooi ze er altijd af, en gebruik de XP cd.
 
:confused: Doet Windows media player het ook niet?? "Interne toepassingsfout" of zoiets..

Dit kan gebeuren allemaal omdat windows de scripts niet meer lezen kan..
Dus doe eens

start - uitvoeren en type/plak

regsvr32 jscript.dll vbscript.dll

ok

pingping en rebooten

Fingers crossed..
 
Bij rondkijken op Helpmij kwam ik een vergelijkbaar probleem tegen met systeemherstel. Namelijk systeemherstel dat een blanco venster laat zien. Nu was dat één van de problemen bij mij.

"dnties" geeft in dat topic op 20 november het advies:

Ik stel voor dat je het volgende doet, alle commando's individueel plakken in Start -> Uitvoeren, en Ok drukken:

regsvr32 RPCRT4.dll
regsvr32 ole32.dll
regsvr32 SHELL32.dll
regsvr32 OLEAUT32.dll
regsvr32 srclient.dll
regsvr32 MSCTF.dll
regsvr32 CLBCATQ.DLL
regsvr32 urlmon.dll
regsvr32 mlang.dll
regsvr32 mshtml.DLL
regsvr32 SHDOCVW.dll
regsvr32 CRYPTUI.dll
regsvr32 WINTRUST.dll
regsvr32 msimtf.dll
regsvr32 jscript.dll
regsvr32 hlink.dll
regsvr32 dxtrans.dll
regsvr32 ATL.DLL
regsvr32 ddrawex.dll


En dit werkte bij mij! Systeemherstel mét herstelpunten weer zichtbaar en bruikbaar. Ook de zoekfunctie van XP doet het weer. En ook het ophalen van email gaat weer prima.

Nu nog de resten van NIS 2005 proberen weg te krijgen zonder nieuwe problemen...
Maar dat wordt wellicht een nieuw topic.

Bedankt voor het meedenken!

Groet, Dick
 
M.b.t. NIS2005 en alle andere problemen die met deinstallatie van Norton programma's te maken hebben:

Gebruik http://service1.symantec.com/SUPPOR...9163ea0b7308d62d80256fe000519e78?OpenDocument om alle Norton programma's (of de resten die ervan zijn overgebleven) in zijn geheel van je systeem te verwijderen. Pas daarna opnieuw installeren.

Als Internet Explorer het niet goed (meer) doet kun je ook rechtstreeks een tool downloaden en gebruiken:

Voor Windows2000/XP: ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/removal_tools/Norton_Removal_Tool.exe
Voor Win98/ME: ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/removal_tools/Norton_Removal_Tool_9x.exe

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Met de gedownloade Norton Removal Tool NIS 2005 in korte tijd en zonder foutmeldingen kunnen verwijderen.

Alles is weer in orde. :thumb:

dnties, bedankt voor je reddende adviezen!

(en Lange Pier en ZipPe natuurlijk ook bedankt voor het meedenken)


Groet, Dick
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan