beschadigd registerbestand door MSN

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noormi

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2002
Ik zit met een probleem wat MSN 5.0 betreft:
Ik krijg voortdurend foutmeldingen over een beschadigd registerbestand van MSN. Dit gebeurt altijd als ik de computer aan doe. Windows (98) meldt dan dat er een fout zit in het register en dat die dat zal repareren. Computer wordt dan opnieuw opgestart met een ou registerbestand. Repareer ik de foutmelding met Windoctor van Norton dan krijg ik de volgende melding: er is een beschadigd registerbestand gevonden: HKey_current user\.Default\Software\MSNMessenger\ ListCache 2 (of 1). Norton repareert dit bestand vervolgens (verwijdert het) maar de volgende keer dat ik MSN gebruik krijg ik steeds daarna weer deze foutmelding.
Het opnieuw installeren van MSNMessenger helpt niet, dat heb ik vele malen gedan. Bij de vorige versie van MSN had ik dit probleem ook, alleen niet zo vaak.
Ik heb het gevoel dat er ergens een conflict zit in de software op min computer maar ik weet niet waar ik dit moet zoeken. Heeft iemand een idee??
Alvast hartstikke bedankt!!!

Ja dat had ik ook bij msn 5 toen ben ik terug gegaan naar 4.7 maar nu is 6,0 versie uit die geinstalleerd had ik het vanmorgen weer.
Fout in het register windows start op en zal het reparen blablabla

Houd er wel rekening mee dat msn 6.0 nog een beta versie is! dus dan kan het voorkomen dat je zulke fouten krijgt omdat ze nog met die versie bezig zijn!

bij Msn 5 of 4.7 houd je dus nogsteeds het probleem? ik zou zow ook geen oplossing voor je weten dan.... je kunt altijd msn even email en hun jouw probleem voorleggen..

suc6

Het probleem doet zich voor bij iedere versie van MSN. Ik heb de helpdesk van MSN al gemailed maar krijg dan een mailtje terug dat het geen MSN-probleem is en dat ze me dus niet kunnen helpen. En als ik de discussie volg in de discussiegroepen hierover (bedankt, Bennie!) denk ik dat dit een onoplosbaar probleem is. Ik ga nu nog Microsoft zelf proberen, misschien dat zij een oplossing weten. Een andere oplossing is misschien het installeren van een chatmanager (bv Trillian). Heeft iemand daar ervaring mee?

ik heb er geen ervaring mee maar je kunt het altijd proberen toch? wie weet lukt het dan wel....

ik wens je veel suc6 toe! Hopen dat het probleem snel word opgelost!!

Leuk, zo'n helpdesk........! MSN-helpdesk zegt dat het geen MSN-probleem is en verwijst mij naar Microsoft. Microsoft zegt dat het geen Microsoftprobleem is en verwijst mij naar Compaq. Compaq zegt dat het geen Compaqprobleem is en verwijst me naar MSN.......... GRRRR!!! Jullie denken tenminste mee!!!
Ik was zo boos dat ik MSN eraf gegooid heb en ook behoorlijk het register doorgespit en alles dat "MSN" was eruit gegooid. Een paar registerprogramma's er op losgelaten om de boel te controleren en te fixen en daarna een aantal keren opgestart. Dit ging zonder problemen. Toen weer MSN 6.0 geïnstalleerd, dit keer zonder extra toeters en bellen (MSN Plus en zo). En: tot nu toe geen foutmeldingen gehad!! (Afkloppen!!) Ik hoop zo dat dit blijft! Duim maar voor me!
Hartstikke bedankt vor jullie hulp en met Trillian wacht ik toch nog maar heel even.....
Groetjes,
Noormi

Typisch die helpdesks! Doodmoe word je ervan :mad:

Ik hoop dat msn nu zow blijft doen maar zag dus dat je msn 6 hebt geinstalleerd! Het kan zijn dat je weer foutmeldingen krijgt en dat dit gewoon aan msn ligt ivm de beta versie... krijg je weer problemen misschien een idee om msn 5 of lager eerst te installen totdat de officiele release van msn 6 komt in juli....

suc6

Ruim een week later en nog geen
meldingen gehad!! Het zo grondig verwijderen heeft dus geholpen. MSN werkt nu prima (MSN 6.0 beta) en tot onze verbazing ook een stuk sneller! De volgende keren pas ik geen updates meer toe maar installeer alles helemaal opnieuw. Misschien dat het toch lag aan "restantjes"van vorige versies.
In ieder geval: nogmaals bedankt voor jullie hulp!!
hartelijke groet,
Noormi

Noormi,

Mocht je de volgende keer weer hetzelfde probleem hebben, dan moet je die foutmelding die Norton utilities geeft bij de uitzonderingen zetten en dan wordt de messenger niet verwijderd.

Dat doe ik maar meteen.............. voor alle zekerheid! bedankt voor de tip!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan