Beschadigd .Zip bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

beckyetje

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2006
Ik heb mijn foto's gezipt (nu wetend dat dat nietslim is) en gebrand op cd.
Ik krijg alleen de zip file er niet meer vanaf. Hij is beschadigd.
Ik heb allerlei programma'sgeinstalleerd om hette repareren, maar ze blijven allemaal hangen op de laatse paar foto's. Ik kan alleen ook niet aan de eerste foto's.

Is er een mogelijkheid om toch zoveel mogelijk foto's terug tekrijgen uit dit zip bestand?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.....:confused:

Groetjes Rebecca

misschien is Smart recovery wat voor je.

of deze trekt ook praktisch alles wel als het om terrug halen gaat. maar ik weet niet of het helpt bij inhoud van zip bestanden.
http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk

heb je het al een keer geprobeert om eerst de zip op je Hardeschijf te zettten en dan te unzippen of geeft hij bij het kopieren ook al een fout?

Ik ga het eens proberen
Hij geeft idd al een foutmelding bij het kopieren.
Ik baal dan ook als een stekker,
Er loopt nu een programma genaamd Ontrack. Die is bezig met recoveren van zipfile. Maar nu is ie bijnaklaar en komt ie om de haverklap met de melding:
Het station is niet gereed voor gebruik; het is misschien niet gesloten. Controleer of er eenschijf in station D is geplaatst en of het station is gesloten.
Nu al tig keer op Doorgaan, Opnieuw en zelfs op annuleren geklikt, maar we zijn inmiddels 2 uur verder......

Welkom bij Helmpij.nl

Anders het 'broertje' van smartrecovery? die kan zip bestanden aan. Is een freeware programma.

Dankjewel!

Ook dit ga ik proberen. Is al geïnstalleerd en wel.
Nu eerst nog proberen om dat ander programma af te sluiten, want daar blijkt mijn pc ook wat moeite mee te hebben...:mad:

Groetjes Rebecca

Hij herkent fouten op de cd. Met ISOBuster. Maar ik kom dus nog steeds niet aan mn foto's. Iemand ideeën hoe ik eraan kom?

Dus alle hier genoemde programma's brachten geen hulp??:(

Bedankt!
Het programma dat me uiteindelijk geholpen heeft is
Ontrack Easyrecovery professional.
Eerst erop laten runnen, toen ie foutmelding gaf, vroeg ie of ik het wilde wegdoen (het gefixte bestand) toen heb ik natuurlijk voor 'nee' gekozen.
En daarna het programma nog eens op het gefixte bestand laten runnen.
en jawel hoor, 95% van mijn foto's heb ik terug!!!!!
Dus een tip voor wie net soals ik de fout begaat om alles te zippen...... Dit programma downloaden!!!

Bedankt voor al jullie tips! :D :thumb:

Fijn dat je de uiteindelijke oplossing hier neer zet :thumb: Zoals je zegt: dat helpt weer mensen nader tot de oplossen van vergelijkbare problemen.

En ISObuster, daardoor ben ik nu een driver kwijt.... Das wat minder.....:confused:

ik heb het programma een paar keer laten draaien op die cd. Geprobeerd om de fouten te vinden en te herstellen. Maar na enkele keren proberen vond ie de cd niet meer. En nu vind mijn pc de hele driver niet meer. Mijn broer (die iets meer van pc's weet dan ik),had hetzelfde probleem gehad ooit met ISOBuster, en wist ook niet hoehet kon.. Hij zegt systeemherstel uit te voeren, dus dat moet ik nog proberen.

Je bedoelt drive? of écht driver (stuurprogramma)

Kijk, daar zit het verschil tussen iemand die iets weet van pc's en iemand die weinig tot niks weet :rolleyes:
Hij ziet de cd-speler niet meer. De drive dus denk ik als ik er zo over nadenk.

Dat heeft iedereen moeten leren hoor :o ;)

Als je rechtsklikt op deze computer en dan op eigenschappen. En daarna op beheren en in die lijst links op apparaat beheer, zie je dan rechts bij dvd/cdrom stations je cd speler staan?

:eek: Niet te geloven. Hij staat er weer tussen! Ook in de verkenner..... Vreemd.....
In ieder geval is nu dat probleem ook opgelost! wauw... Ik blijf op deze site wel hangen hoor.... :) Superhandig!

Al vraag ik me wel af hoehet kan dat de drive op het ene moment weg was, en zomaar ineens weer terug is... Of was het tijdelijk... Ik heb ISOBuster er welvanaf gesodejuut toen ik die drive kwijtwas...Misschien dat dat geholpen heeft?
Of geen vragen stellenen blij zijn dat het weer werkt :p

had je hem tussen door wel opnieuw opgestart?

opnieuw opstarten wil vaak ook al helpen.

maar fijn dat het is opgelost.

Ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat Isobuster daar de oorzaak van geweest is, een kleine rondgang door Google bracht dat niet aan het licht. Ik heb het laatst ook gehad, dat een drive niet herkend werd. En dat ook na een paar dagen ( dus uitgezet en weer opgestart) Ik was te druk om te zoeken wat er aan de hand was en ineens stond hij er weer. Niet over nadenken ;) Ik ben blij dat je problemen voorbij zijn :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan