Beschadigde tabellen in Word

• Onderwerp starter Onderwerp starter pdka
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pdka

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2002
Hallo.

Ik heb een probleem met Word-bestanden met forse tabellen. Ik kreeg steeds vaker bij het openen van dergelijke bestanden de melding 'Er is een tabel beschadigd in dit document'. Dan blijkt een aantal tabellen verminkt te zijn. Ik gebruik Word 2003 NL. Waar kan dat aan liggen?

Peter

Uit eigen ervaring weet ik dat msword met grote bestanden problemen heeft. Ook al zijn het alleen maar tekstbestanden, zodra ze erg groot worden treden er problemen op. Ik vrees dan ook dat er geen echte oplossing is als je in één bestand wilt blijven werken.

Een werkwijze zou kunnen zijn het word-bestand op te splitsen in verschillende bestanden, bv per tabel een bestand en daar in het hoofddocument naar verwijzen. Je zou ook de tabellen in excell kunnen doen, dat is daar beter geschikt voor. Vervolgens verwijs je in word
naar de excell bestanden.

Bedankt voor de tip! Iemand anders nog suggesties?

pdka zei:
Bedankt voor de tip! Iemand anders nog suggesties?

Het is mij niet bekend dat WORD problemen heeft met grote bestanden. WORD heeft echter wel de neiging om bestanden op te blazen tot enorme bestanden als je hetzelfde bestand met wijzigingen maar vaak genoeg onder de zelfde naam opslaat. Als je het bestand onder een andere naam wegschrijft wordt het weer een kleiner bestand.

Gr.

Lepo

Lepo zei:
Het is mij niet bekend dat WORD problemen heeft met grote bestanden. WORD heeft echter wel de neiging om bestanden op te blazen tot enorme bestanden als je hetzelfde bestand met wijzigingen maar vaak genoeg onder de zelfde naam opslaat. Als je het bestand onder een andere naam wegschrijft wordt het weer een kleiner bestand.

Gr.

Lepo

Dit heeft volgens mij te maken met het manier van opslaan.
Als je een document opent, en dan correcties aan toevoegd worden die aan het eind van het document, in het bestand, aangebracht.
Open je het bestand opnieuw dan leest ie eerst het eerste deel en daarna maakt ie de correcties.

Sla je dit document op in een nieuw bestand, dan zal hij dus in 1 keer het document wegschrijven, de correcties staan dus al verwerkt in het document zelf en staan er niet meer achter.
Hierdoor zal het bestand ook kleiner zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan