damnsharp
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 6 jan 2012
Goedemorgen, vorige week was bij een collega bij een klant een probleem met Outlook. Hij kreeg melding "Beschadiging van Outlook gegevensbestand".
Toevallig was dat net op de dag dat er SMTP storing bij YourHosting was.
Microsoft gaf in artikel aan dat OST bestand verwijderd moest worden. Ik heb een kopie gemaakt en verwijderd.
De dag erna vertelde hij dat hij maanden verzonden mail kwijt is.
Gegevens:
Mail was ingesteld op IMAP.
Elke keer versleepte hij mail van map Sent naar Verzonden items (of andersom)
YourHosting heeft back-up terug gezet maar er was geen verschil te zien. Zij zagen POP3 requests dus zeggen dat mail binnen is gehaald wat vermoedelijk oorzaak verdwenen mail is.
Nu is mijn collega er wat minder rouwig om (baalt wel) gelukkig. Ik begrijp alleen niet wat er gebeurd kan zijn. En wellicht is er toch nog een manier om maanden verzonden mail terug te krijgen.
Heel verhaal, bedankt voor meedenken!
Toevallig was dat net op de dag dat er SMTP storing bij YourHosting was.
Microsoft gaf in artikel aan dat OST bestand verwijderd moest worden. Ik heb een kopie gemaakt en verwijderd.
De dag erna vertelde hij dat hij maanden verzonden mail kwijt is.
Gegevens:
Mail was ingesteld op IMAP.
Elke keer versleepte hij mail van map Sent naar Verzonden items (of andersom)
YourHosting heeft back-up terug gezet maar er was geen verschil te zien. Zij zagen POP3 requests dus zeggen dat mail binnen is gehaald wat vermoedelijk oorzaak verdwenen mail is.
Nu is mijn collega er wat minder rouwig om (baalt wel) gelukkig. Ik begrijp alleen niet wat er gebeurd kan zijn. En wellicht is er toch nog een manier om maanden verzonden mail terug te krijgen.
Heel verhaal, bedankt voor meedenken!